Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Centrul European al Consumatorilor România a reușit să recupereze 140.000 de euro pentru consumatorii care au depus reclamații

FoRB Romania
Consiliul Europei

Centrul European al Consumatorilor România (ECC România) a recuperat pentru consumatori aproape 140.000 de euro, în primele cinci luni ale anului 2021, informează instituţia într-un comunicat de presă transmis, joi, conform agerpres.

Datele au fost prezentate cu ocazia unei ample acţiuni derulate în cadrul Campaniei de Informare a Pasagerilor pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă din Bucureşti.

Potrivit sursei citate, suma recuperată pentru consumatori, în primele cinci luni ale anului în curs, s-a ridicat la 140.000 de euro.

În intervalul menţionat, ECC România a gestionat 1.822 de solicitări sosite de la consumatori români şi 153 de solicitări de la consumatori din alte state membre ale Uniunii Europene (UE), inclusiv din Norvegia, Islanda şi Marea Britanie, transmise prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor din statele de reşedinţă ale consumatorilor.

Structura reclamaţiilor primite s-a axat pe cinci domenii principale: 34% - transporturi (aerian, rutier, feroviar, naval şi închirieri auto); 18% - achiziţii de îmbrăcăminte şi încălţăminte; 13% - recreaţie şi cultură (participarea la evenimente culturale şi sportive, produse electronice - tv, foto, calculatoare etc., pachete de servicii de călătorie); 12% - achiziţii de diverse produse şi servicii (servicii financiare, obiecte de uz personal - ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire, alte servicii); 11% - achiziţii de mobilier, echipament pentru gospodărie şi întreţinere de rutină a gospodăriei (electrocasnice, mobilă).

Reprezentanţii ECC România au precizat faptul că, la fel ca anul trecut, cele mai multe reclamaţii au continuat să vizeze anulările din domeniul transporturilor, provocate de pandemie, diminuându-se numărul celor privind serviciile turistice achiziţionate individual sau ca pachete de servicii de călătorie.

De asemenea, în primele cinci luni ale anului, s-a înregistrat o creştere a numărului reclamaţiilor care au vizat achiziţiile online de produse - electronice, îmbrăcăminte şi încălţăminte, electrocasnice, mobilă etc.

ECC România face parte din Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 30 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia şi Marea Britanie.

Centrele oferă informaţii, consiliere şi asistenţă gratuite şi personalizate consumatorilor care au probleme cu tranzacţiile transfrontaliere efectuate într-o altă ţară din cadrul reţelei.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.