Ceva masiv se ascunde în sistemul nostru solar: cercetătorii au tot mai multe dovezi clare

NASA
planete neptun stele spatiu univers

De-a lungul anilor, cercetătorii au căutat să dezvăluie misterul unei planete ascunse la marginea exterioară a sistemului nostru solar. Studii recente arată că această planetă, numită Planeta 9, ar putea exista cu adevărat.

Oamenii de știință de la California Institute of Technology au studiat „obiectele transneptuniene” (TNO), care sunt corpuri înghețate aflate dincolo de Neptun. Un TNO deosebit de important este Sedna, o planetă pitică descoperită în 2004, cu o orbită ciudată care a lăsat să se înțeleagă prezența unei planete ascunse.

Studiind orbitele acestor obiecte îndepărtate, oamenii de știință au observat un model ciudat care sugerează prezența unei planete masive care le influențează traiectoria.

Observatoare spațiale avansate

content-image

Chiar dacă Planeta 9 nu a fost încă observată în mod direct, cercetătorii cred că aceasta ar putea explica orbitele neobișnuite ale acestor TNO-uri, scrie incredibilia.ro.

Următorii pași în această căutare a Planetei 9 implică utilizarea unor observatoare spațiale avansate, cum ar fi viitorul Observator Vera C Rubin din Chile, care se așteaptă să fie operațional în 2025.

Aceste observatoare vor oferi informații valoroase despre misterele din zonele îndepărtate ale sistemului nostru solar, ajutându-ne să deslușim secretele Planetei 9 și impactul acesteia asupra altor corpuri cerești.