Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

CFR SA a semnat contractele pentru reabilitarea secțiunii de la km 614 Bârzava până la Ilteu

gfr
tren gfr cfr

CFR SA a semnat cu FCC Construction două contracte în valoare totală de 3,45 miliarde de lei, fără TVA, pentru lucrări de reabilitare pe secțiunea de la kilometrul 614 Bârzava până la Ilteu, respectiv 77,95 kilometri, a declarat, marți, pentru Agerpres, directorul general al companiei, Marius Chiper.

Este vorba despre contractele: km 614 — Cap Y Bârzava și Bârzava — Cap Y — Ilteu — Cap Y. "Vineri am semnat două contracte importante pentru reabilitarea infrastructurii feroviare. Este vorba despre tronsonul km 614 Bârzava secțiunea 2a de pe tronsonul Radna — Simeria și 2b de la Bârzava la Ilteu. Constructorul este o asociere formată din Astaldi — FCC — Thales Systems România și alți subcontractori. Sunt proiecte importante. Sunt aproape 200 de poduri de reabilitat, sunt 60 de kilometri de cale ferată pe traseul nou ... un proiect foarte mare care va asigura absorbția fondurilor europene în proporție de 50% din planul nostru de absorbție pe exercițiul 2014-2020. Urmează alte două contracte importante de aceeași anvergură, unde sunt patru loturi. Deci, urmează tronsoanele 2c și 3 între Ilteu — Gurasada și Gurasada — Simeria. Unele sunt la faza de contestație și estimăm că până la finele anului în justiție se va da un verdict asupra situației acestor proiecte și vom putea semna contractele", a precizat Chiper.

Șeful CFR SA a subliniat că toate aceste contracte și proceduri de licitație au fost contestate în instanță, însă instanța a confirmat și a menținut soluția dată de comisiile de evaluare. Potrivit sursei citate, alte proiecte importante care se află în fază destul de avansată pentru primirea ofertelor sunt tronsoanele Brașov — Apața și Cața — Sighișoara. "Procedura este deschisă pe tronsonul Brașov-Sighișoara, două tronsoane: Brașov — Apața și Cața — Sighișoara. Deschiderea ofertelor va fi în luna iunie — ofertanții și firmele își pregătesc ofertele și vom avea încă 80 de km de infrastructură pornită în procesul de reabilitare", a susținut Marius Chiper.

Directorul general al CFR SA a mai spus că se continuă lucrările de reparații la poduri, dar și cele de reabilitare a celor 47 de stații feroviare. "Continuă proiectele mici de poduri, de reparații de poduri. Suntem în faza de a semna contractele de poduri pe Craiova și cele pe regionala Galați. Continuăm cu promovarea proiectului de reabilitare a celor 47 de stații feroviare, suntem într-o fază avansată în a lansa această procedură. Continuăm cu proiectele de modernizare a trecerilor la nivel. Deci, pe toate planurile proiectele de reabilitare și modernizare a infrastructurii continuă", a arătat acesta.

Potrivit unui comunicat al companiei remis AGERPRES la jumătatea lunii februarie, Asocierea Astaldi SPA — FCC Construccion — Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SPA — SC Thales Systems România SRL a câștigat licitația pentru reabilitarea subtronsonului de cale ferată Cap Y Bârzava, situat pe axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul IV Pan-European).

Obiectivul general al proiectului este reabilitarea infrastructurii și suprastructurii feroviare pentru circulația trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h. În cadrul acestui proiect se vor executa lucrări de terasamente și consolidări pe 44,706 km, de construire a 13 poduri noi (dintre care două peste râul Mureș), modernizarea a 39 de podețe, lucrări civile în cinci stații de cale ferată (inclusiv halte comerciale și puncte de oprire), lucrări de electrificare și energoalimentare, precum și lucrări de implementare a sistemului de siguranța a traficului ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR), pe toată distanța subtronsonului.

Sursa de finanțare pentru reabilitarea subtronsonului km 614 — Cap Y Bârzava (2a), parte integrantă a tronsonului 2 km 614 — Gurasada, este asigurată din fonduri nerambursabile și de la bugetul de stat, iar valoarea totală estimată a contractului este de aproximativ 1,69 miliarde de lei (fără TVA). De asemenea, în luna martie, CFR SA a anunțat că Asocierea Astaldi SpA — FCC Construccion SA — Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA — SC Thales Systems România SRL a fost declarată câștigătoare a procedurii de licitație publică pentru reabilitarea subtronsonului Bârzava — Ilteu, valoarea contractului fiind de 1,763 miliarde de lei, fără TVA.

Sub-tronsonul Bârzava — Ilteu este situat pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul IV Pan-European) Nürnberg — Praga — Viena — Budapesta — Curtici — Simeria — Brașov — București — Constanța. În cadrul acestui proiect se vor executa: lucrări de terasamente și consolidări pe 36,123 km, 17 poduri, dintre care două peste râul Mureș, cinci podețe, un tunel de 649 metri, șapte pasaje superioare/inferioare, lucrări civile în trei stații de cale ferată, lucrări de electrificare și energoalimentare, precum și lucrări de implementare a sistemului de siguranță a traficului ERTMS nivel 2 (ETCS nivel 2 + GSMR), pe toată distanța subtronsonului.

Prin reabilitarea infrastructurii și suprastructurii feroviare pe acest subtronson se asigură condiții tehnice pentru circulația trenurilor de călători și marfă cu viteze superioare de până la 160 km/h pentru trenurile de călători, respectiv de până la 120 km/h pentru trenurile de marfă, creșterea gradului de confort și a siguranței traficului feroviar, menționează CFR.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.