Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Circulația cu vaporașul între Timișoara și Serbia va fi reluată

bega vaporas

Nodul hidrotehnic din localitatea Sânmihaiu Român, județul Timiș, urmează să fie reabilitat în cadrul proiectului european la finalul căruia navigația pe râul Bega va fi reluată, astfel că se va putea circula cu vaporașul din Timișoara până în Serbia, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Ministrul Apelor și Pădurilor, Ioan Deneș, a participat, miercuri, la sediul Administrației Bazinale de Apă Banat, la semnarea contractului pentru lucrările de reabilitare a nodului hidrotehnic din localitatea timișeană Sânmihaiu Român. Aceste lucrări sunt esențiale pentru ca navigația pe Bega să poată fi reluată între Timișoara și Serbia.

“Avem acest proiect de reluare a navigației pe Bega, atât pe partea din România, cât și pe partea sârbă. Pe o lungime de aproximativ 114 kilometri, canalul Bega a fost cândva navigabil, navigație care s-a închis în anul 1958. Pentru a face posibilă această navigare, trebuie să refacem nodul hidrotehnic de la Sânmihaiu Român. Navigarea pe Bega va fi posibilă doar dacă sunt funcționale aceste ecluze din județul Timiș și din Serbia. Astfel, la finalul proiectului, vom lega Timișoara de Dunăre, dar și de Marea Nordului, prin acele canale existente în zona sârbă. În acest an vor începe lucrările pe această investiție, care are termen de finalizare anul 2021. Timișorenii de prea mulți ani au fost văduviți de acest drept care a fost blocat în anul 1958”, a declarat ministrul Apelor și Pădurilor.

Nodul hidrotehnic de la Sânmihaiu Român va fi modernizat în cadrul proiectului “Repararea infrastructurii de navigaţie a Canalului Bega”, care a fost lansat în toamna anului trecut. Proiectul are o valoare de aproape 14 milioane de euro, dintre care 11,7 milioane de euro reprezintă contribuţia Uniunii Europene, iar în cadrul acestuia se vor efectua lucrările necesare astfel încât să se poată relua circulaţia cu vaporaşul din Timişoara până în Serbia, la fel ca în urmă cu aproape 65 de ani.

Lucrările de reparare a infrastructurii de navigaţie a Canalului Bega ar urma să înceapă în acest an și vor fi finalizate în luna august a anului 2021, când Timișoara va fi Capitală Culturală Europeană.

De asemenea, partea sârbă va trebui, în cadrul acestui proiect european, să realizeze o pistă de biciclete de 43 de kilometri, de la graniţa cu România şi până la Zrenjanin, pe malurile Begăi, precum şi două puncte de trecere a frontierei..

În acest moment, realizată tot cu bani europeni, este funcţională o pistă de biciclete lungă de 37 de kilometri, de la Timişoara până la graniţa cu Serbia, care a fost inaugurată în urmă cu trei ani.
Transportul de mărfuri pe canalul Bega a fost oprit în anul 1958, iar în anul 1967 au fost retrase şi navele de pasageri.

În prezent, pe canalul Bega, însă doar pe teritoriul Timişoarei, circulă şapte vaporaşe, capitala Banatului fiind primul oraş din România cu transport public pe apă. Vaporaşele, în valoare de aproximativ două milioane de euro, au fost cumpărate cu bani din bugetul Primăriei Timişoara, în cadrul unui proiect european de reabilitare a malurilor Begăi.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.