Circulă un zvon uriaș în lumea științei: telescopul James Webb ar fi găsit pe exoplaneta K2-18 b o biosemnatura produsă de organismele vii

Shutterstock/NASA
james webb

Telescopul spațial James Webb, cunoscut pentru puterea sa excepțională, a generat speculații în rândul comunității științifice cu privire la posibila descoperire a vieții pe o altă planetă. Cu toate că nu există încă dovezi concrete, interesul crescut în jurul acestei perspective evidențiază potențialul telescopului în explorarea exobiologiei.

Un oficial NASA a recunoscut posibilitatea unor descoperiri semnificative în viitor, dar avertizează că vor fi necesare cercetări suplimentare pentru a confirma orice descoperire. Observațiile telescopului spațial James Webb ar putea identifica biosemnături care să indice habitabilitatea pe exoplanete, scrie euronews.com.

Pentru a demonstra toate acestea, va fi nevoie de misiuni suplimentare pentru a stabili în mod concludent dacă o exoplanetă este locuibilă. Zvonurile privind descoperirea vieții de către telescopul James Webb nu au fost confirmate. Cu toate acestea, nu este vorba nici de o respingere definitivă.

Exoplaneta K2-18 b

Entuziasmul provine din detectarea unei posibile biosemnături pe o exoplanetă numită K2-18 b, despre care se bănuiește că ar fi o lume oceanică masivă situată la aproximativ 120 de ani lumină de Pământ. Biosemnatura detectată pe K2-18 b este o moleculă numită sulfură de dimetil, care este produsă de organismele vii de pe Pământ.

Acest detaliu indică faptul că exoplaneta, cu oceanele sale și atmosfera bogată în hidrogen, ar putea fi locuită. În plus, K2-18 b se află în zona locuibilă a stelei sale, ceea ce o face un candidat ideal pentru a susține viața așa cum o cunoaștem noi. Cu toate acestea, dovezile nu sunt concludente. Este evident că vor fi necesare multe observații, eventual cu instrumente noi, pentru a confirma prezența vieții pe K2-18 b. Există, de asemenea, posibilitatea ca sulfura de dimetil să poată fi produsă fără prezența vieții.

Așadar, oamenii de știință sunt, de înțeles, precauți și doresc să se asigure de acuratețea oricăror afirmații înainte de a le face publice. În ciuda acestor incertitudini, mulți cercetători rămân optimiști. Unii cred că un studiu care va prezenta dovezi solide pentru o biosemnatura pe o exoplanetă va veni în curând.

Având în vedere capacitățile Telescopului James Webb, există speranța că acesta va continua să împingă limitele înțelegerii noastre și să dezvăluie potențial prezența vieții extraterestre.