Comisia Europeană a amendat luni producătorul de articole de îmbrăcăminte Guess cu suma de 39,82 milioane de euro pentru că a restricţionat retailerii să îşi facă reclamă online şi să realizeze vânzări transfrontaliere către consumatorii din alte state membre, încălcând prevederile UE din domeniul concurenţei, informează un comunicat de presă al executivului comunitar, scrie Agerpres.
În luna iunie 2017, Comisia a demarat o investigaţie asupra acordurilor şi practicilor de distribuţie ale Guess. În cursul investigaţiei, Comisia a descoperit, printre altele, că acordurile de distribuţie ale Guess i-au împiedicat pe retaileri să vândă online fără o autorizaţie prealabilă din partea Guess, să vândă consumatorilor din afara teritoriilor alocate retailerilor autorizaţi şi să decidă în mod independent preţul la care vând produsele Guess.
Citește și: Filipine a câştigat pentru a patra oară titlul de Miss Univers - FOTO
"Aceste acorduri au permis Guess să segmenteze pieţele europene. Comisia a observat că în Europa Centrală şi de Est (Bulgaria, Croaţia, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia, România, Slovacia şi Slovenia) preţurile de retail ale produselor Guess sunt, în medie, cu 5-10% mai mari decât în Europa Occidentală", subliniază Comisia Europeană.
Potrivit Executivului comunitar, practicile ilegale în care Guess s-a angajat până la data de 31 octombrie 2017 i-au lipsit pe consumatorii europeni de unul din beneficiile de bază ale pieţei unice europene, respectiv posibilitatea de a face cumpărături peste graniţe pentru a avea la dispoziţia mai multe alegeri şi preţuri mai bune.