Comisia Europeană prezintă joi evaluarea punerii în aplicare și a eficacității Codului de bune practici privind dezinformarea. Conform primelor concluzii, codul s-a dovedit a fi un instrument foarte valoros, dar nu perfect, anunță MEDIAFAX.
De aceea, oficialii UE solicită o mai are transparență pe platformele digitale și rezolvarea deficiențelor cauzate în principal de caracterul de autoreglementare al codului.
Citește și: USR-PLUS propune o persoană condamnată penal la funcția de primar! Reacție incredibilă a lui Dacian Cioloș .
Conform evaluării, codul s-a dovedit a fi un instrument foarte valoros, primul de acest fel la nivel mondial, și a oferit un cadru pentru un dialog structurat între actorii relevanți, menit să asigure o mai mare transparență a politicilor platformelor împotriva dezinformării în UE. În același timp, evaluarea evidențiază anumite deficiențe, cauzate în principal de caracterul de autoreglementare al codului.
„Codul de bune practici a demonstrat că platformele online și sectorul publicității pot face foarte multe pentru a contracara dezinformarea atunci când sunt supuse controlului public. Însă platformele trebuie să fie mai răspunzătoare și mai responsabile; trebuie să devină mai transparente. A sosit momentul să nu ne mai limităm la măsuri de autoreglementare. Europa este cea mai potrivită să deschidă calea și să propună instrumente pentru o democrație mai rezilientă și mai echitabilă într-o lume tot mai digitală”, a declarat vicepreședinta pentru valori și transparență, Věra Jourová.
Oficialii europeni le solicită celor implicați în sectoarele tehnologiei și publicității să-și asume codul de bune practici pentru dezinformare.
„Organizarea și securizarea spațiului nostru de informare digital au devenit o prioritate. Codul este un exemplu clar al modului în care instituțiile publice pot conlucra mai eficient cu întreprinderile din sectorul tehnologiei pentru a aduce beneficii reale societății noastre. Este un instrument unic prin intermediul căruia Europa își poate apăra mai ferm interesele și valorile. Combaterea dezinformării este o responsabilitate comună, pe care sectorul tehnologiei și cel publicitar trebuie să și-o asume pe deplin”, a spus comisarul pentru piața internă, Thierry Breton.
Citește și: Liderul PSD Teleorman rupe rândurile și îi atacă pe Liviu Dragnea și Viorica Dăncilă: ‘Un blestem’
Pe lângă evaluarea codului de bune practici, Comisia publică joi și primele rapoarte de referință cu privire la acțiunile întreprinse până la 31 iulie pentru a combate informațiile false și cu privire la coronavirus. Plecând de la experiența acumulată, experții europeni pregătesc două noi inițiative: un Plan de acțiune european pentru democrație, cu privire la care se va desfășura o consultare publică până la data de 15 septembrie, precum și un pachet legislativ privind serviciile digitale.