Companiile de ridesharing din România sunt tot mai aproape de reglementare: coaliția care le reprezintă a prezentat un studiu despre beneficiile plătite

Autor: Mihai Cistelican

Publicat: 06-06-2019

Actualizat: 06-06-2019

Article thumbnail

Sursă foto: Noizz.ro

Coaliţia pentru Economia Digitală, care reprezintă principalele companii de ridesharing şi e-hailing din România, Uber, Clever şi Bolt, a anunţat, joi, că beneficiile directe şi indirecte plătite de companiile de ridesharing în România sunt, în prezent de peste 1 miliard de lei anual, potrivit unui studiu PwC. Aceasta reprezintă o reacţie la cererea Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) de a retrage din dezbaterea publică proiectul de OUG privind transportul alternativ, relatează News.ro.

Citește și: Alexandru Petrescu va prezida, vineri, reuniunea formală a Consiliului TTE din Luxembourg

Guvernul a publicat recent proiectul de OUG care reglementează activitatea platformelor de ridesharing precum Uber, Clever şi Bolt. Reprezentanţii COTAR consideră că acest OUG trebuie retras pentru că ar încălca legislaţia şi Constituţia României.

Coaliţia a atras atenţia că beneficiile plătite de companiile de ridesharing depăşesc 1 miliard de lei anual.

”Nu este prima oară când COTAR dezinformează, în încercarea de a se opune competiţiei şi de a proteja interesele patronilor de taxi. Beneficiile directe şi indirecte plătite de companiile de ride sharing în România sunt, în prezent, conform unui studiu PwC România, de peste 1 miliard de lei anual. Reglementarea pe care industria şi-o doreşte va aduce în anul 2023, conform aceluiaşi raport, aproximativ 1,9 miliarde de lei în beneficii directe şi indirecte către bugetul statului”, a afirmat preşedintele asociaţiei, Cătălin Codreanu.

El a subliniat că dublarea în patru ani a beneficiilor statului este un argument economic destul de puternic, iar în 17 state europene asemenea servicii deja sunt reglementate, în unele dintre ele industria de taxi fiind chiar liberalizată.

”În concluzie, noi susţinem un progres în favoarea cetăţenilor, în timp ce COTAR îşi doreşte o întoarcere în timp. Sunt peste 400.000 de semnături pentru petiţia care cere reglementarea serviciilor de ride sharing. Câte semnături are petiţia anunţată de patronatele din industria de taxi? Care sunt cu adevărat interesele patronilor?”, a spus Codreanu.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri