Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Corpul de Control: Autostrăzi construite fără autorizații de siguranță

autostrada Lugoj

O nouă problemă imensă pentru statul român. Corpul de Control din cadrul Ministerului Transporturilor anunţă că ţara noastră poate pierde bani europeni. Cum s-a ajuns la această situaţie? 21 de drumuri şi tronsoane de autostradă în construcţie nu au autorizaţie de siguranţă rutieră. Avizele luate nu sunt valabile.

Citeşte şi: Victor Ciutacu, către Alina Bica: 'Dacă scot hârtia, o mâncaţi în direct?'

Auditurile de siguranţă rutieră au fost contractate şi executate în temeiul Specializării, dar nu a atestării profesionale, conferite de Certificatul de absolvire obţinut în anul 2004, printr-un program Phare, eliberat de către Universitatea Bauhaus din Weimar, Germania şi nicidecum în baza atestatului de auditor de siguranţă rutieră eliberat de Autoritatea Rutieră Română. Respectivul Certificat nu asigură competenţă legală pentru efectuarea auditului de siguranţă rutieră în temeiul Legii 265/2008 şi al Legii 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, se arată în Raportul de control.

Citește și: Cafeaua va deveni un LUX: Prețul va EXPLODA în perioada următoare

Au fost analizate contracte încheiate începând din 2003 până în prezent. Drumuri construite fără aviz de siguranţă rutieră, potrivit Corpului de control:

- Autostrada Nădlac - Arad

- Autostrada Sibiu - Orăştie (Sibiu - Sălişte)

- Autostrada Sebeş - Turda (Pârâul Iovului - Decea)

- Autostrada Timişoara - Lugoj (Sanoviţa - Izvin

- Autostrada Braşov - Bucureşti

Citeşte şi: 'Dacian Cioloş le-a cerut miniştrilor să îşi dea demisia din Guvern dacă vor să candideze'

Totodată, sunt vizate contractele privind construirea centrurilor Caracal, Braşov, Bacău şi Târgu Mureş, precum şi două contracte de reabilitare: DN6 şi DN5. Inspectorii Corpului de control au constatat că aceste avize de siguranţă rutieră nu au fost date de ARR, ci de către persoane private, deşi procedura spune că trebuie încheiate contracte între CNADNR şi ARR. Autoritatea ar fi trebuit să desemneze un auditor, conform Digi 24. Autoritatea ar fi fost păgubită cu 16 milioane de euro. Inspectorii propun măsuri de remediere şi sesizează DNA. Raportul a ajuns pe masa ministrului Transporturilor, iar acum a ajuns la DNA.

Citește și: Chipsurile vor fi înlocuite, în viitor, cu gândacii: Noile tendințe în gastronomie

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.