Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Cum a schimbat internetul fața politicii și a vieții publice

627x0

Începem cu campania pentru prezidențiale din Statele Unite. Donald Trump, principalul favorit la nominalizarea Republicanilor, se folosește la maxim de puterea internetului pentru a-și împrăștia mesajele. Contul său de Twitter numără peste șapte milioane de abonați, un număr la care se adaugă zilnic aproximativ 50.000 de persoane. Dar mesajele sale ajung la un număr mult mai mare de oameni, având în vedere că acestea sunt redistribuite frecvent și chiar citate de multe ori de posturile de televiziune.

Pe de cealaltă parte, Ted Cruz, contracandidatul lui Donald Trump la nominalizarea Republicanilor, a câștigat primarele din Iowa folosind tactici precum reclama targetată pe Facebook sau scrisori trimise potențialilor săi votanți care nu s-au prezentat la urne la alegerile precedente. Aceste scrisori aminteau oamenilor că nu și-au îndeplinit datoria civică de a vota și comparau istoria acestora de alegători cu cea a vecinilor mai activi în prezența la urne.

The Economist notează astfel că procesul politic a intrat într-o perioadă de recalibrare, primind o infuzie importantă de noi posibilități pe care le deschide lumea virtuală. Schimbarea este una profundă, și atinge atât partea de organizare a unei campanii, de organizare a protestelor față de clasa politică, de îmbunătățire a politicilor publice sau a livrării de servicii.

Amploarea „Occupy Wall Street” din Statele Unite, a Maidanului din Ucraina sau a protestelor din Piața Universității se datorează și posibilităților de informare și coordonare oferite de internet.

Ca orice invenție, internetul deschide uși și sparge ziduri și în moduri ori scopuri nedorite. De exemplu, în Franța, ISIS realizează online 90% dintre recrutări.

Anonymous a identificat 900 de conturi Twitter legate de ISIS

Internetul este metoda preferată de recrutare a jidadiștilor, esențial pentru cauză, peste 90% din recrutări făcându-se online. Raportul oferă o imagine detaliată a resurselor folosite de recrutori pentru a crea un "spațiu virtual sacru", unde tinerii înscrisi intră pe o cale inițiatică care-i va conduce în final la granița turco-siriană. Autorii studiului sunt îngrijorați de faptul că "recrutorii și-au perfecționat tehnicile de recrutare și îndoctrinare atât de mult cu ajutorul internetului, încât vin acum cu oferte de îndoctrinare individualizate pentru a atinge tineri cât mai diferiți”, notează Rfi.

Recrutorii ISIS au dezvoltat cinci mituri pentru a-i agăța pe potențialii noi recruți:

  • mitul „eroului cavaler” dedicat tinerilor de gen masculin
  • mitul cauzelor umanitare (ex. ajutorarea copiilor gazați de guvernul sirian) dedicat fetelor minore
  • mitul „celui care aduce apa” dedicat tinerilor care caută un lider
  • mitul „Call of Duty” pentru cei care își doresc să lupte
  • mitul „războinicului total” pentru persoanele fără limite

Adolescent care susținea ISIS a fost ridicat la Craiova

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.