Google ştie o mulţime de lucruri despre fiecare utilizator, de la date demografice la localizare şi multe altele. Un partener Google a avut ideea să folosească Google Ads pentru a prezice o posibilă viitoare epidemie de coronavirus, anunță MEDIAFAX.
Patrick Berlinquette, partener Google, a avut o idee bună, nu foarte complicată: în loc să le fie vândute oamenilor vrute şi nevrute, se poate folosi Google Ads pentru a prezice o viitoare epidemie de coronavirus.
Astfel, o persoană care se trezeşte într-o dimineaţă şi își dă seama că nu are miros, probabil primul lucru pe care-l face e să caute pe Google, „mi-am pierdut mirosul”.
Astfel, va da click pe primul link.
Doar că, astfel, persoana în cauză a dat click pe o reclamă a lui Patrick, iar din acel click, Google ştie o mulţime de lucruri despre ea: date demografice, localizare şi multe altele.
Patrick spune că datele arată cam aşa: „un bărbat cu vârsta între 45 şi 55 de ani, din Chicago, care are doi copii şi conduce o Honda, a spus că şi-a pierdut mirosul”.
Citește și: Ministrul Justiției, reacție după decizia CSM: ‘La fel voi proceda și data viitoare’
Se ştie deja că un simptom principal al infectării cu coronavirus este pierderea mirosului. Iar dacă apar mai multe căutări după această expresie în aceeaşi zonă, atunci e posibil ca acolo să existe un focar.
Proiectul lui Patrick se desfăşoară în 250 de oraşe din Statele Unite, dar, recent a început monitorizarea şi în alte ţări, iar ideea sa are numeroase aplicaţii, de la prevenirea sinuciderilor, până la prevenirea atacurilor armate în şcoli.