Daimler a raportat o scădere de 64% a profitului net în 2019, cea mai mare scădere dintr-un deceniu, în ciuda vânzărilor record ale Mercedes-Benz, CEO-ul Ola Kaellenius invocând o sumă de peste 5 miliarde de euro pentru cheltuieli judiciare şi de restructurare, relatează Reuters, potrivit MEDIAFAX.
Mercedes şi-a păstrat titlul de cel mai bine vândut producător auto premium din lume, dar profitul net a scăzut la 2,7 miliarde de euro de la 7,6 miliarde de euro, din cauza celor 4,2 miliarde de euro plăţi legate de scandalul diesel şi proceduri legale.
Citește și: Liviu Dragnea, supus torturii în închisoare
Compania a renunţat la camionul pick-up X-Class şi şi-a restructurat unitatea de servicii de mobilitate anul trecut, ceea ce înseamnă alte cheltuieli, de 828 milioane, respectiv 405 milioane de euro.
Kaellenius a spus că restructurarea diviziei de autoutilitare va da rezultate anul acesta, dar a avertizat că operaţiunile cu autoturisme ale Daimler au un an dur.
„Vom restabili sănătatea financiară a acestei companii şi vom lua măsurile pe care trebuie să le luăm pentru a reveni pe drum. Da, va dura ceva timp pentru unele probleme. Nu există soluţii rapide”, a spus Kaellenius.
Kaellenius are sarcina de a proteja succesul Daimler, pe fondul modificărilor din industrie, inclusiv reguli de mediu mai dure şi trecerea costisitoare la maşini electrice.
Citește și: Isărescu despre repatrierea rezervei de aur: ‘vom respecta legea, așa cum a votat Parlamentul’
„La Daimler există foarte puţin loc pentru optimism. Va dura ani până când marjele vor reveni la niveluri demne de un producător premium”, a declarat Michael Muders, manager de fonduri la Union Investment.
Mercedes-Benz pregăteşte o schimbare majoră către maşinile electrice şi hibride, ponderea vehiculelor electrice urmând să crească la 9%, de la 2% în 2020, odată cu producţia din acest an a unui model A-Class, a unei utilitare şi a unui SUV electrice.
Mercedes-Benz lucrează şi la dezvoltarea propriului sistem de operare software pentru vehicule.