Daimler Truck, cel mai mare producător global de camioane şi autobuze, a confirmat că se va separa de Daimler AG în 10 decembrie şi se aşteaptă la o rentabilitate a vânzărilor de 6-8% în 2021 şi la o creştere a indicatorului de peste 10% până în 2025, transmite Reuters, citat de agerpres.
În februarie, Daimler a anunţat că urmează să îşi schimbe denumirea în Mercedes-Benz şi să listeze separat divizia de camioane până la finele anului. Această separare este cea mai importantă restructurare decisă de Ola Kallenius de la numirea sa în funcţia de director general al grupului german Daimler AG în urmă cu aproape doi ani. Planul este menit să sporească apetitul investitorilor Daimler, în condiţiile în care grupul german se concentrează pe vehiculele electrice, brandul Mercedes-Benz concurând cu Tesla Inc, Porsche, BMW şi altele.
Planul de a reduce până în 2025 costurile fixe cu 15%, faţă de nivelul din 2019, progresează mai rapid decât era planificat, iar obiectivul va fi probabil îndeplinit până în 2023, a informat într-un comunicat Daimler Truck.
Compania se aşteaptă la rentabilitate ajustată a vânzărilor pe plan global de 7% în 2022, după ce în octombrie estima că piaţa camioanelor se va redresa în urma pandemiei şi a perturbărilor din lanţurile de aprovizionare. Obiectivul este de a ajunge la o rentabilitate a vânzărilor de peste 10% până în 2025, de 9% în Asia şi de 12% în America de Nord, cea mai solidă piaţă.
"Avem un obiectiv clar, suntem determinaţi să ajungem la o profitabilitate mai ridicată şi să câştigăm cursa pentru emisii zero", a afirmat directorul general Martin Daum.
Până acum, Daimler Truck a înregistrat o rentabilitate ajustată a vânzărilor de 10,8% în America de Nord, de 7,2% în Asia şi de 4,5% în Europa.
Pe piaţa camioanelor, Daimler concurează cu rivali tradiţionali AB Volvo (Suedia), Traton, divizie a Volkswagen AG şi Paccar Inc.
Conform planificatei scindări, o participaţie majoritară în Daimler Truck va fi distribuită acţionarilor Daimler AG.
Listarea diviziei de camioane la Bursa de la Frankfurt este programată să aibă loc până la finalul acestui an. La momentul oportun, Daimler îşi va schimba denumirea în Mercedes-Benz, a informat recent grupul german.
Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart.
În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.
Daimler Truck, cel mai mare producător global de camioane şi autobuze, se aşteaptă la o rentabilitate a vânzărilor de peste 10% până în 2025
Explorează subiectul
Articole Similare

949
Se pregătește o mega tranzacție: Frații Dedeman vor să cumpere Carrefour/ Reacția Consiliului Concurenței
949

924
Cum au ajuns 128 de pușcăriași să fie ”promovați” gardieni: Unul dintre deținuți a fost condamnat pentru omor
924

1.450
Surpriză de proporții! Lukoil ar putea ajunge în mâinile americanilor - Un gigant pregătește lovitura de 22 de miliarde de dolari
1.450

9
550.000 de lei amendă pentru Primăria București. Calitatea aerului, o problemă fără rezolvare
9

1.233
Ministrul Finanțelor, după ce a studiat ultimul raport al FMI care vizează România: Recunoaște asumarea responsabilității
1.233

52
Radu Miruță: Cartea electronică de identitate trebuie integrată cu cât mai multe entități
52

31
Grupul PPC inaugurează un parc fotovoltaic de 130 MW la Călugăreni
31

578
Austeritate, dar nu de sărbători. Primăriile din România plătesc sume colosale pentru ornamentele de Crăciun
578

5.484
VIDEO Ce șanse sunt ca euro să scadă sub 5 lei? Mugur Isărescu: 'Vă fac o declarație, pe care de regulă nu o fac și pe care nu o face nimeni la BNR'
5.484

42
România se pregătește pentru un salt energetic. Ministrul Energiei anunță soluții pentru ieftinirea energiei
42

36
IAR Brașov raportează un profit net în creștere cu 38% după primele nouă luni din 2025
36

24
Ambasadoarea SUA în Grecia: China are prea mult control în portul Pireu, trebuie alternative americane
24

1.864
China face o nouă descoperire revoluționară: Minerale valoroase identificate în plante
1.864


















Comentează