BMW și Daimler au format un joint-venture care își propune să investească 1 miliard de euro în noua generație de servicii auto, cum sunt vehiculele autonome, folosirea în comun a mașinilor sau sistemul „pay per use”, informează BBC.
Decizia vine pe fondul concurenței cu care se confruntă producatorii traditionali din partea serviciilor de mobilitate oferite de Uber si alte firme de tehnologie,, scrie Mediafax.
BMW și Daimler au declarat că sunt deschise să investească în startup-uri de tehnologie.
Ambele companii au lucrat la dezvoltarea de automobile autonome. Mulți analiști susțin că pentru a supraviețui în cursa cu giganților tehnologiei, fabricanții tradiționali de automobile trebuie să se îndrepte spre zona serviciilor bazate pe utilizare, în detrimentul vânzărilor.
Noul joint-venture are cinci componente: un serviciu de gestionare a rutelor și de rezervări, bazat pe smartphone, servicii de încărcare a mașinilor electrice, serviciu de transport la cerere, servicii de parcare, precum și servicii de partajare a folosirii unui automobil.
Harald Krüger, președintele consiliului de administrație al BMW, a declarat: "Aceste cinci servicii se vor uni pentru a forma un singur portofoliu de servicii de mobilitate, bazat pe o flotă de vehicule electrice și autonome, care se vor încărca și vor parca singure”.
Asocierea urmează să devină "o piatră de temelie în strategia noastră de furnizori de mobilitate", a spus Krüger, adăugând: "Cooperarea este modalitatea perfectă pentru a ne maximiza șansele pe o piață în creștere, împărțind investițiile".
Comentează