Ottawa anunță că mai multe persoane care au intrat recent în Canada au primit notificări eronate care le solicitau să intre în carantină, din cauza unei defecțiuni la aplicația destinată intrării în țară în timpul pandemiei, ArriveCAN.
Această declarație este prezentată într-un moment în care guvernul canadian se confruntă cu presiuni tot mai mari din partea politicienilor și a agențiilor de turism pentru a renunța la acest instrument de depistare și monitorizare a virusului, susținând că această aplicație împiedică dezvoltarea turismului și creează "bătăi de cap unor călători", relatează cbc.ca.
Aplicația ArriveCAN a cauzat cu siguranță probleme pentru Don și Karin Bennett, doi cetățeni din Burlington, Ontario, după ce aceștia s-au întors în Canada pe 10 iulie, în urma unei călătorii la Chicago. Don Bennett a declarat că nu au existat probleme la frontiera terestră, deoarece au completat cu atenție cererea în aplicație și sunt complet vaccinați - ceea ce îi scutește de carantină.
Cu toate acestea, șase zile mai târziu, Karin a descoperit în căsuța de e-mailuri spam mai multe mesaje cu instrucțiuni de carantină de la ArriveCAN. Deși credea că a fost o eroare, Karin a decis să înceapă carantina, temându-se de posibila amendă de 5.000 de dolari pentru călătorii care încalcă regulile.
Agenția Serviciilor de Frontieră din Canada (CBSA) "a identificat o defecțiune tehnică a aplicației care poate genera o notificare eronată care să le dea instrucțiuni oamenilor să intre în carantină", a declarat Audrey Champoux, secretar de presă al ministrului Securității Publice, Marco Mendicino.
Problema pare să fie legată de dispozitivele Apple, a precizat Champoux, adăugând că CBSA a identificat o soluție care va fi implementată complet până la sfârșitul săptămânii.
Ea a declarat că viitorii călători ar trebui să se bazeze pe instrucțiunile pe care le primesc la graniță, dacă acestea intră în contradictoriu cu notificările ulterioare despre carantina de 14 zile.