Denumirea Carrefour a dispărut din magazinele arabe

Autor: Cătălin Lupășteanu

Publicat: 03-10-2025 14:57

Article thumbnail

Sursă foto: wall-street.ro

Numele Carrefour a dispărut de pe vitrinele magazinelor din unele țări arabe, cumpărătorii și activiștii pro-palestinieni salutând schimbarea ca pe o victorie pentru boicotul lor asupra mărcilor percepute ca fiind legate de Israel, potrivit AFP, potrivit mediafax.

Multinaționala franceză se află de mult timp în vizorul susținătorilor palestinieni, care o acuză că vinde produse din așezările israeliene și că are parteneriate cu firme israeliene care operează acolo.

În ultimul an, Majid Al Futtaim, grupul care operează franciza Carrefour în Orientul Mijlociu, a închis supermarketurile mărcii din Iordania, Oman, Kuweit și Bahrain. De atunci s-a redeschis sub noul nume HyperMax, invocând „cererea tot mai mare de produse și servicii provenite din surse locale pe o serie de piețe ale noastre”.

Campania Boicot, Dezinvestire, Sancțiuni (BDS), care a început în urmă cu două decenii, a acuzat Carrefour că „profită de pe urma așezărilor ilegale ale Israelului” prin intermediul parteneriatului său de franciză cu retailerul israelian Electra Consumer Products și filiala sa, lanțul de supermarketuri Yenot Bitan.

Potrivit BDS, Yenot Bitan are magazine în așezări, iar ambele firme sunt „implicate direct într-o serie de proiecte care promovează așezările ilegale ale Israelului”. De asemenea a acuzat Carrefour-Israel că sprijină soldații israelieni „care participă la genocidul palestinienilor din Gaza, oferindu-le cadouri sub formă de pachete personale”.

Directorul executiv al Carrefour, Alexandre Bompard, a declarat anterior că niciun magazin Carrefour nu operează în așezările din Cisiordania și a negat orice „legături partizane sau politice”.

Guvernul israelian îi acuză pe susținătorii mișcării BDS de antisemitism.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri