Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Deputat Cătălin Cristache: Am iniţiat o lege pentru realizarea Autostrăzii Estului, Galaţi – Brăila – Buzău – Ploieşti

arhiva personala
Catalin Cristache

La iniţiativa deputatului Cătălin Cristache, Partidul Mişcarea Populară a depus în Parlament un proiect legislativ privind realizarea unui important obiectiv de investiţii: Autostrada Estului, care va străbate judeţele Galaţi, Brăila, Buzău şi Prahova. Odată realizată, autostrada are potenţialul de a deservi peste 2 milioane de români şi ar ajuta zona de sud-est a ţării, aflată într-un proces avansat de dezindustrializare, sărăcire şi depopulare.

Efectele realizării acestui proiect de infrastructură ar fi colosale atât în plan economico – social, cât şi din perspectivă strategică în garantarea securităţii naţionale. Estimarea mea este că ar putea genera peste 50.000 de locuri de muncă, o creştere a PIB-ului zonei cu aproape 20% în primii 5 ani de funcţionare a autostrăzii, un avans considerabil al nivelului de trai al populaţiei şi posibile investiţii industriale de câteva sute de milioane de euro. Mai mult, având în vedere potenţialul navigabil al Dunării, am avea în sfârşit o infrastructură capabilă să lege fluviul care străbate România de sistemul de autostrăzi, oferind perspective uriaşe privind comerţul”, şi-a argumentat deputatul Cătălin Cristache demersul legislativ.

În plus, PMP vede în acest proiect de infrastructură o posibilă cale de legătură extrem de importantă şi cu Republica Moldova, o autostradă până la graniţă fiind un semnal important în planul politicii externe, mai ales în anul Centenarului.

Citește și: Recep Tayyip Erdogan susține că Turcia va acţiona la est de râul Eufrat în Siria şi va impune zone de securitate

Autostrada Galaţi – Brăila – Buzău – Ploieşti este un proiect absolut necesar şi recunoscut ca atare şi la nivel guvernamental. De altfel, Guvernul României a recunoscut în mai multe rânduri că aceasta trebuie să fie o investiţie prioritară. Astfel, Master Planul General de Transport al României prevede construirea de drumuri expres care să conecteze orașele Galați, Brăila, Buzău și Ploiești, urmând a fi implementat în orizontul de timp 2030.  Acesta nu face altceva decât să modifice în totalitate un alt obiectiv stabilit într-un document strategic anterior – Strategia de dezvoltare a reţelei de drumuri şi autostrăzi din România care prevedea construirea unei autostrăzi între aceste orașe, urmând a fi implementată în orizontul de timp 2018.

Pe această cale, fac un apel către toţi colegii parlamentari, indiferent de culoarea politică, să susţină acest proiect legislativ absolut vital pentru zona de sud – est a României, dând astfel o şansă uriaşă judeţelor Galaţi, Brăila şi Buzău. Dacă reuşim să trecem proiectul prin comisii anul acesta şi apoi prin plen, el poate fi prins la finanţare începând cu 2019 şi realizat în următorii patru ani”, a afirmat deputatul Cătălin Cristache, preşedinte al PMP Galaţi.

PMP consideră că partea de sud – est a României a fost, timp de aproape 30 de ani, văduvită de proiecte de infrastructură importante. Efectele sunt aproape catastrofale pentru zona Galaţi – Brăila: investiţii puţine, dezindustrializare, nivel al sărăciei în creştere, şomaj galopant, depopulare masivă prin emigraţie. Deşi cândva aici erau concentrate elemente cheie ale industriei româneşti, zona de sud – est a României se transformă, tot mai mult, într-un pol al sărăciei şi al deznădejdii pentru oamenii care locuiesc aici. Proiectul Autostrăzii Estului, Galaţi – Brăila – Buzău – Ploieşti, este o şansă unică pentru dezvoltarea economică a zonei de sud-est a României şi ar fi o reparaţie istorică necesară având în vedere deceniile de neglijenţă administrativă şi de lipsă de soluţii.

Autostrada ar urma să fie finanţată de la Bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor, având ca termen de finalizare patru ani de la aprobarea proiectului din Parlament, potrivit unui comunicat remis STIRIPESURSE.RO.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.