Ideea înfiinţării departamentului Social Media le-a venit deputaţilor după ce au tras concluzia că presa nu relateaza stirile „de bine” despre activitatea lor. „
Sunt şi aleşi care nu văd însă cu ochi prea buni înfiinţarea departamentului. „Ce să promovezi cu 13 oameni? Lipsa de activitate în Parlamentul României? Că de două săptămâni ne chinuim să avem un cvorum de şedinţă şi nu avem
”, spune Gheorghe Tinel, liderul de grup parlamentar al PDL.
Deputaţii şi-au făcut aşadar o adevărată structură de comunicare online. 13 oameni sunt plătiţi ca să posteze pe reţelele de socializare şi pe diverse alte site-uri informaţii despre activitatea aleşilor. Reporterii Digi24 au dorit să vadă clar cu ce se ocupă mai exact aceşti angajaţi. Iată dialogul lor cu funcţionarii:
„- Vreau să fac şi eu un material despre direcţia asta, Social Media...
- Vorbiţi cu domnul director.
- Domnul director fiind cine?
- Domnul director Mazilu, îl găsiţi după uşa aceea, la stânga.
(...)
- Bună ziua, pe domnul director îl caut şi eu, domnul Mazilu.
- Nu este momentan.
- Când îl putem găsi?
- Nu ştiu să vă spun, este la o şedinţă!
(...)
- Dumneavoastră nu ne puteţi spune ce faceţi aici?
- Vă rog să vorbiţi ierarhic cu domnul director. Vă adresaţi ierarhic domului director, secretarului general, şi atunci...
- Mă interesau doar câteva detalii - ce postaţi, ce informaţii postaţi, unde le postaţi.
- Nu putem da detalii fără să vorbiţi cu domnul director.”
În majoritatea timpului pe care îl petrec la serviciu, funcţionarii care lucrează în cadrul acestui departament postează pe Facebook diverse informaţii legate de activitatea Camerei Deputaţilor şi încarcă pe YouTube diverse clipuri din timpul şedinţelor care au loc în forul legislativ. Pe YouTube, de exemplu, ultima postare datează din 23 aprilie 2014, şi asta pentru că de atunci deputaţii nu au mai lucrat, fiind în campanie electorală.
Structura Social Media pentru Camera Deputaţilor a fost înfiinţată în luna iulie 2013.
Comentează