Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Dezvăluiri uluitoare: avionul de pasageri prăbușit în Indonezia avusese același defect de 65 de ori înainte și nimeni nu l-a reparat

REUTERS
avion prăbușit Indonezia

Boeingul 737 al companiei indoneziene Sriwijaya Air care s-a prăbușit în mare cu 62 de persoane la bord la scurt timp după decolare - pe 9 ianuarie 2021 - se confruntase cu aceeași problemă la sistemul de control al motorului de 65 de ori în 8 ani, iar problema nu a fost rezolvată, scrie Mediafax.

Printr-o coincidență incredibilă, comandantul Afwan, care a murit în accident, experimentase deja același defect în timpul unui zbor din 15 martie 2020. De data aceea scăpase cu bine.

Un sistem de accelerare automată a motorului defect, care nu a fost monitorizat corespunzător de piloți, a dus la prăbușirea mortală în 2021 a unui avion Sriwijaya 737-500, conform raportului final al KNKT, citat de CNN.

Prăbușirea în mare după decolarea de la Jakarta, care a ucis toate cele 62 de persoane aflate la bord, a fost al treilea accident major de avion comercial din Indonezia în puțin peste 6 ani.

Problemele la sistemul de accelerație automată care controlează automat puterea motorului au fost raportate de 65 de ori, începând cu anul 2013, și erau încă nerezolvate înainte de prăbușire. În momentul prăbușirii, când mecanismul automat trebuia să intervină pentru a reduce puterea, a sfârșit prin a o reduce excesiv pe motorul stâng (cu 66% față de forța maximă), în timp ce motorul drept a continuat cu 92%, creând un dezechilibru. În acel moment piloții au încercat să readucă Boeing-ul în poziția corectă, dar fără succes. Avionul a virat și mai mult spre stânga, pierzând controlul.

Instruirea a fost inadecvată și acest lucru a contribuit la accident, explică șeful echipei de investigație, Nurcahyo Utomo.

El subliniază că un alt aspect critic a fost încrederea excesivă în sistemele automate ale Boeing 737-500, care ar fi putut duce la o monitorizare inadecvată a condițiilor de zbor în cabină. Acest lucru, dar și vizibilitatea redusă, nu i-ar fi făcut pe piloți să-și dea seama imediat că avionul virează periculos spre stânga.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.