Dincolo de acțiunea de PR a lui Dacian Cioloș

Autor: Robert Agarici, PoliticScan

Publicat: 02-07-2016

Actualizat: 02-07-2016

Article thumbnail

Sursă foto: www.bluefountainmedia.com

Prim-ministrul Dacian Cioloș a punctat categoric la capitolul imagine, prin participarea la acțiunea de ecologizare a Parcului Național Văcărești, coordonată de echipa „Let’s do it, Romania”.

Pe Facebook, acțiunea a fost promovată prin sute de aprecieri și distribuiri. Unii dintre utilizatorii platformei de socializare au apreciat „normalitatea” lui Cioloș, în vreme ce alții atrăgeau atenția că premierul a participat la o simplă acțiune de PR și astfel nu este nimic de lăudat.

După cum am declarat încă de la început, trebuie admis faptul că Dacian Cioloș a punctat la capitolul imagine, prin participarea la această acțiune. Dar mai trebuie să ne uităm și la alte lucruri.

Prim-ministrul României a ales să participe la o acțiune coordonată de o echipă cu un CV bogat în spate, în ceea ce privește acțiunile de ecologizare. „Let’s do it, Romania!” a luat naștere în anul 2009, fiind doar a patra țară din comunitatea „Let’s do it, World”, care a organizat o acțiune de ecologizare la nivel național, într-o singură zi.

În cifre, organizația se prezintă cam așa:

În perioada 2010-2015, voluntarii au reuşit să strângă peste 2 200 000 de saci de deşeuri, reprezentând 22 500 de tone. Din 2010 şi până astăzi, peste 8 500 000 de ore de voluntariat au fost dedicate proiectului. Dintre voluntarii care au participat la Ziua de Curăţenie Naţională, 550 000 au fost elevi. La nivel naţional, peste 2500 de voluntari au făcut parte din echipa de organizare, fiind implicate toate judeţele din România,” se arată pe site-ul oficial al organizației.

Astfel, prin participarea sa la acțiunea din Parcul Văcărești, Cioloș se solidarizează cu o organizație cu vechime în domeniul ecologiei, readucând-o în prim-plan. Deci nu e vorba despre vreo acțiune de PR „pe persoană fizică”, de croșetat într-o emisiune tv ca Elena Udrea sau de dat cu coasa două minute, ca Emil Boc. Nu, nu a fost vorba despre o acțiune personală de PR, Cioloș fiind doar unul dintre voluntarii participanți la un eveniment care mergea mai departe de propria persoană a prim-ministrului.

În al doilea rând,  trebuie să ne uităm și la cum sunt realizate aceste acțiuni de PR.

content-imagecontent-image

Dacă Dacian Cioloș este surprins muncind cot la cot cu restul voluntarilor, Emil Boc este piesa centrală dintr-o scenetă nu prea reușită. Putem merge chiar mai departe și să analizăm gradul de naturalețe din fiecare imagine. Dacă Cioloș își face apariția îmbrăcat lejer, cămașa și pantalonii de costum ai lui Boc îl fac să se potrivească în multe decoruri, dar în niciun caz pe câmp, cu coasa în mână.

Astfel, putem fi de acord că politicienii au de câștigat de pe urma acțiunilor de PR. Mai contează însă și cum alegi să le faci. Alegi să fii unicul personaj, pentru a avea control total asupra acțiunii, sau alegi să fii un simplu participant într-o acțiune care depășește persoana ta proprie.

Prin participarea la acțiunea „Let’s do it, Văcărești”, toate părțile implicate au avut de câștigat. Dacian Cioloș transferă către organizația „Let’s do it, Romania”din mediatizarea personală, primind la schimb din credibilitatea strânsă de această organizație în mai mulți ani de activitate. Nu în ultimul rând, Parcul Văcărești a avut și el de câștigat, la finalul zilei fiind ceva mai curat decât la începutul ei. Prin comparație, oare cine și ce a avut de câștigat din acțiunea de PR a lui Emil Boc?

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri