După 200 de milioane de ani, paleontologii au descoperit fosila unui dinozaur

acasa.ro
schelet dinozaur

O echipă de paleontologi din China a descoperit în provincia Yunnan din sud-vestul Chinei o fosilă din Jurasicul timpuriu aparţinând unui exemplar tânăr de dinozaur, informează joi Xinhua.

Specimenul descoperit indică faptul că dinozaurul avea o lungime de aproximativ 1,7 metri lungime, iar forma dinţilor sugerează că era un animal erbivor, conform studiului publicat în jurnalul ştiinţific Acta Geologica Sinica.

Studiile histologice ale rămăşiţelor au relevat că dinozaurul avea vârsta de aproximativ trei ani, a declarat Bi Shundong de la Universitatea Yunnan, unul dintre autorii cercetării.

Oasele dinozaurilor juvenili sunt subţiri şi nu se conservă uşor în straturile de sedimente, astfel încât cercetătorii cunosc puţine informaţii despre caracteristicile lor morfologice, a explicat Bi Shundong, scrie agerpres.ro.

Echipa de oameni de ştiinţă a dedus că dinozaurul ar fi murit înecat în urma inundaţiilor, ceea ce a permis ca majoritatea oaselor sale să fie conservate în întregime.

În urma cercetărilor s-a constatat de asemenea că specimenul ar putea aparţine unui nou tip de dinozaur sauropod, subordin de reptile dinozauriene fosile din care fac parte diplodocul, brontozaurul sau gigantozaurul.