Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Efectul Volkswagen: Motorina se poate ieftini

benzina, motorina, combustibil

Scandalul Volkswagen ar putea avea consecințe asupra pieţei carburanţilor. O eventuală reducere a vânzărilor de mașini diesel va reduce cererea pentru motorină. Deci, ieftinire. Poate fi o veste îmbucurătoare pentru cei care vor mai folosi această motorizare, dar şi pentru noi toţi. Dieselul este folosit la transportul de marfă şi o eventuală ieftinire a acestui carburant se va vedea în preţul mărfurilor transportate. Desigur, e o chestiune care se va produce în timp.

Dar sunt și veşti cu impact imediat. China a devenit un mare exportator de motorină. Economia chineză încetineşte, folosesc mai puţin carburant în interior, acolo au capacităţi uriaşe de rafinare şi ca să nu le oprească, produc pentru export.

Desigur, nu va veni tancul de motorină de la Shanghai, dar va ajunge în Australia sau în India, şi de fapt se acoperă piaţa şi efectul se propagă şi la noi. Prin urmare, apare un exces de carburant în piaţa mondială şi asta se transmite peste tot.

Totul este legat în economiile lumii. Şi ca se vedeţi cum se leagă treburile, în acest context al scandalului Volkswagen, vă prezentăm două cotaţii ale unor metale rare. Evoluţiile lor au fost influenţate de nebunia asta, chiar puternic. Nu are importanță despre ce e vorba, pentru că nimeni nu cumpără paladiu... platină poate mai ia cineva, dar paladiu nu... E însă important ca să vedeţi cum evoluează lucrurile şi cum se influențează.

De când a izbucnit acest scandal, cotaţiile paladiului au sărit brusc în sus în timp ce cele ale platinei s-au prăbuşit. Tâlcul este că paladiul este folosit la catalizatoarele pentru motoarele pe benzină, iar platina la catalizatoarele de diesel. Ideea este că se aşteaptă ca cererea de motoare pe benzină să crească, iar cea pentru motoare pe motorină să scadă. Şi atunci, în perspectivă, cotaţiile s-au mişcat. Deci totul este înlănţuit. Când acţiunile Volkswagen se prăbuşeau, cele ale rivalului direct, Toyota, creşteau. Cam aşa se mişcă lucrurile, scrie Digi24.ro

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.