Eight out of ten Romanians have holiday plans ready; average budget 7,200 lei (research)

Autor: Alexandra Pricop

Publicat: 16-06-2025 13:36

Actualizat: 16-06-2025 16:36

Article thumbnail

Sursă foto: iStock

Opt din zece români și-au făcut deja planuri de vacanță, iar bugetul mediu pentru două persoane este de 7.200 de lei, conform celui mai recent studiu realizat de Raiffeisen Bank, în parteneriat cu compania globală de cercetare de piață Appinio.

Conform acestei surse, 83% dintre români au deja un plan pentru vacanța din acest sezon, 6% nu vor pleca în vacanță, în timp ce 12% nu și-au făcut încă planuri de vacanță.

Aproximativ jumătate dintre cei care au deja planuri de vacanță preferă un sejur de 5-10 zile la mare. Urmează ca popularitate escapadele de weekend, cu o înclinație mai mare spre destinațiile montane (32%) decât cele de pe litoral (25%). Un sfert dintre participanții la sondaj preferă city break-urile, iar 21% aleg destinații îndepărtate, care implică vacanțe mai lungi, de până la trei săptămâni.

Turismul local rămâne principala alegere pentru 70% dintre respondenți, urmat de sejururile în Grecia (24%), Bulgaria (18%) și Turcia (15%).

Creșterea costurilor cauzată de inflație și contextul economic actual influențează semnificativ deciziile de vacanță. Bugetul mediu de vacanță pentru 2 persoane ajunge la 7.200 de lei, conform studiului Raiffeisen Bank. Unul din cinci români estimează că va cheltui mai puțin de 3.000 de lei, 35% vor avea un buget între 3.500 și 6.000 de lei, iar 5% spun că vor cheltui peste 15.000 de lei în următoarea vacanță.

Studiul arată că 40% dintre cei care nu merg în vacanță sau nu au încă un plan menționează lipsa banilor sau că pur și simplu nu au luat încă o decizie cu privire la vacanța lor.

Alte constrângeri includ lipsa timpului, necesitatea de a fi la serviciu sau alte planuri care implică cheltuieli mai mari, cum ar fi renovarea locuinței.

De asemenea, 63% dintre respondenții studiului estimează creșteri ale cheltuielilor de vacanță între 10% și 50% față de anul trecut. Inflația și contextul local (politic, economic) sunt principalele cauze ale creșterii cheltuielilor planificate pentru ieșiri și vacanțe în 2025 față de 2024.

Studiul este reprezentativ la nivel național, de tip CAWI, și este realizat de Raiffeisen Bank în colaborare cu Appinio, pe un eșantion de 1.000 de persoane, în perioada mai-iunie 2025.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri