Explicațiile unui MEDIC: De ce VACCINUL anticoronavirus NU MODIFICĂ ADN-ul uman, așa cum se tem unii oameni

vaccinare, cluj, doctori

Riscul cel mai mare nu este vaccinul, ci nevaccinarea, spune deputatul USR Adrian Wiener, medic. El afirmă că s-a vaccinat pentru a nu fi o verigă în lanțul de perpetuare a transmiterii comunitare a acestei boli.

„M-am vaccinat cu convingerea că e un gest de responsabilitate; că nu voi fi o verigă în lanțul de perpetuare a transmiterii comunitare a acestei boli”, anunță pe Facebook Adrian Wiener, coordonator al spitalului dedicat cazurilor de COVID-19 din Arad, conform Mediafax.

Citește și: Mircea Badea a IZBUCNIT din cauza CAMPANIEI pro vaccinare: Acum suntem toți antivacciniști pentru că nu ne putem vaccina

El menționează că vaccinul anti-Covid19 nu modifică ADN-ul uman, deoarece ARN-ul mesager pe care îl conține nu intră în nucleul celulei umane, acolo unde se află ADN-ul.

„Doar dă instrucțiuni celulelor de la locul injectării să producă proteina virală spike, care la rândul ei va determina sistemul imun să producă anticorpi care protejează împotriva îmbolnăvirii; Molecula de ARNm din vaccin este degradată în organism după aproximativ 2 zile. Nu, nu s-au sărit etapele de testare înainte de a ajunge să fie administrat. Tehnologia de utilizare a ARNm la om datează de prin 2011, iar acum grație unui efort colectiv uriaș acest vaccin a trecut prin toate stadiile de evaluare a siguranței și eficacității – studii pe animale și 3 etape de studiu la om – faza 1, faza 2, faza 3. Faza a 3-a a inclus 40.000 de participanți și a început în iulie. Nu au fost modificate pentru acest vaccin regulile de aprobare de către FDA sau Agenția Europeană a medicamentului; evaluarea datelor s-a făcut însă în timp real, după fiecare etapă și nu la sfârșitul tuturor etapelor studiului, ca de obicei, pentru a câștiga timp. Toate standrdele de siguranță și eficacitate au rămas la fel”, transmite Wiener.

El menționează că imunitatea indusă de vaccinare este foarte eficientă și foarte specifică.

„Infecția cu SARS-CoV-2 determină sinteza mai multor tipuri de anticorpi, îndreptați împotriva mai multor componente ale virusului; unii ineficienți sau chiar dăunători. Spre deosebire, vaccinul determină sinteza unui singur tip de anticorpi specifici – împotriva proteinei spike, anticorpi care împiedică intrarea virusului în celula umană. Și deci infecția. Nu, majoritatea bolilor cronice nu contraindică vaccinarea. Dimpotrivă, cu cât riscul dezvoltării unei forme severe/critice de boală în urma infecției cu SARS-CoV-2 e mai mare, cu atât mai mare e și beneficiul vaccinării. Riscul cel mai mare nu este vaccinul, ci nevaccinarea”, conchide deputatul USR.