Şase companii poartă discuţii cu autorităţile britanice despre construirea aşa-numitelor "gigafactories", uzine pentru producţia de baterii destinate automobilelor electrice, o mişcare care ar putea asigura viitorul industriei auto britanice, informează un articol publicat miercuri în cotidianul Financial Times, citat de agerpres.
Constructorii auto Ford şi Nissan, conglomeratele sud-coreene LG şi Samsung precum şi start-up-urile Britishvolt şi InoBat Auto poartă discuţii cu Guvernul britanic şi autorităţile locale cu privire la posibile locaţii pentru uzine precum şi cu privire la sprijinul financiar, informează Financial Times citând surse din apropierea discuţiilor.
Obiectivul Guvernului britanic de a interzice vânzarea de noi autoturisme pe benzină şi motorină începând din 2030 şi a autoturismelor hibride din 2035 va necesita ca uzinele britanice care produc automobile să facă tranziţia la producţia de modele electrice.
"Avem nevoie de gigafactories pentru a menţine producţia de automobile în Marea Britanie pe termen lung", a declarat Mike Hawes, directorul Asociaţiei producătorilor de automobile din Marea Britanie.
La rândul său, un purtător de cuvânt de la Ministerul britanic al Economiei a spus că Guvernul este "hotărât să sprijine construcţia de gigafactories şi va continua să lucreze cu investitorii şi producătorii de vehicule pentru a avansa planurile vizând producţia în masă a bateriilor în Marea Britanie".
Financial Times subliniază însă că Marea Britanie riscă să fie devansată de Uniunea Europeană, care a pregătit un pachet important de stimulente în ideea de a-i atrage pe producătorii de baterii. În timp ce Guvernul de la Londra are un fond de 500 de milioane de lire sterline cu care să ajute la finanţarea uzinelor de baterii, UE are 2,9 miliarde de euro iar ţări precum Franţa şi Marea Britanie oferă stimulente suplimentare pentru a-şi creşe atractivitatea.
În prezent există planuri pentru 38 de gigafactories în întreaga Europă şi doar unul în Marea Britanie, proiectul Britishvolt, susţine grupul de lobby Transport & Environment.
"Există o competiţie de facto între Marea Britanie şi Europa, iar cine va câştiga gigafactories va câştiga afacerile din industria auto" subliniază Andy Palmer, vicepreşedintele InoBat.
În ultimii ani, industria auto din Marea Britanie a suferit de pe închiderii unor uzine şi efectele Brexitului, dar cu toate acestea producea 1,3 milioane de automobile pe an, înainte ca pandemia de coronavirus să izbucnească.
Ford, Nissan, LG şi Samsung vor să construiască o 'mega fabrică' pentru producția de baterii destinate automobilelor electrice
Articole Similare

21
Cele mai mari fonduri speculative de pe Wall Street şi-au redus expunerea la acţiunile din grupul 'Magnificent Seven'
21

52
Ministrul energiei anunță că România îşi propune să ajungă la o capacitate totală de producţie de 12.000 de MW
52

264
'Vom avea cele mai scumpe sărbători din ultimii 35 de ani' - analist economic
264

420
Cum ne fură scumpirile magia Crăciunului: Cozonacul se vinde 'la felie' și avertisment dur de la BNR
420

59
Radu Miruţă: Oameni buni, niciun politician nu vine cu o baghetă magică
59

1.677
Decizie radicală a Curții Europene de Justiție - 'Ginul fără alcool' devine ilegal / Ce trebuie să știe consumatorii
1.677

3.792
Retailerul care va construi cel mai mare magazin din România. Construcția va începe peste trei luni
3.792

2.830
'Economia, foarte aproape de pragul recesiunii. Se apropie stagflația' - avertismentul care zguduie Guvernul Bolojan după raportul FMI (analiză)
2.830

1.378
Criza carburanților - România nu a cerut OFAC amânare pentru a rezolva cazul Lukoil, după sancțiunile SUA: Mai avem răgaz până pe 13 decembrie
1.378

42
Lansarea iPhone 17 aduce creșteri de vânzări pentru Apple pe piața chineză
42

170
După ce a scăpat de faliment, Grecia anunță că va reduce masiv datoria publică
170

47
S-a ajuns la un acord provizoriu privind bugetul UE pentru 2026
47

45
China profită de absența SUA și își amplifică influența la summitul climatic din Brazilia
45


















Comentează