Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Fost director de teatru, în conflict de interese administrativ și penal

integritate, ani

Agenția Naționalã de Integritate a constatat încãlcarea regimului juridic al conflictului de interese în materie administrativã și indicii privind posibila sãvârsire a infractiunii de conflict de interese de cãtre CORNIȘTEANU MIRCEA-MIHAI, fost director general și manager al Teatrului Național „Marin Sorescu” Craiova.

CORNIȘTEANU MIRCEA-MIHAI a încãlcat regimul juridic privind conflictul de interese în materie administrativã, întrucât, în exercițiul funcțiilor publice de conducere deținute în cadrul Teatrului Național „Marin Sorescu” Craiova a încheiat contracte și a aprobat încheierea de contracte având un interes personal de naturã patrimonialã (respectiv obținerea de beneficii bãnești) ce a influențat îndeplinirea cu obiectivitate a atribuțiilor care îi reveneau

Astfel, CORNIȘTEANU MIRCEA-MIHAI a încheiat trei contracte (semnate atât în calitate de reprezentant legal al Teatrului Național „Marin Sorescu” Craiova, cât și în nume propriu) și a aprobat (în calitate de președinte al Consiliului de Administrație al Teatrului Național „Marin Sorescu” Craiova) încheierea a 18 contracte în valoare totalã de 182.153 lei, între Teatrul Național „Marin Sorescu” Craiova și persoana fizicã Cornișteanu Mircea-Mihai).

De asemenea, întrucât în perioada exercitãrii funcțiilor de conducere, aceasta a îndeplinit acte prin care a obținut, direct, foloase materiale pentru sine în sumã totalã de 182.153 lei (în temeiul contractelor încheiate) CORNIȘTEANU MIRCEA-MIHAI a încãlcat, astfel, și legislația privind conflictul de interese atât în materie penalã.

Persoana evaluatã a încãlcat, astfel, atât dispozițiile art. 13 din Recomandarea nr. 10/2000 a Comitetului de Miniștri al Consiliului Europei, potrivit cãruia „Conflictul de interese în materie adminstrativã „se naște dintr-o situație în care oficialul are un interes privat care influențeazã sau este de naturã a influența exercitarea cu imparțialitate și obiectivitate a îndatoririlor sale publice. […] Pentru existența conflictului de interese în materie administrativã este suficient ca interesul privat sã fie de naturã a influența exercitarea cu imparțialitate și obiectivitate a funcției publice; acest rezultat nu trebuie neapãrat sã se producã. […]. Dacã în cazul conflictului de interese de tip potențial conduita cerutã oficialului este mai degrabã exercitarea în mod transparent și echidistant a atribuțiilor sale, în cazul conflictului de interese de tip actual oficialul trebuie sã se abținã de la luarea oricãror decizii. Conflictul de interese consumat apare în cazul în care oficialul nu s-a abținut de la luarea unei decizii în ipoteza unui conflict de interese actual și implicã latura sancționatorie a reglementãrii”, dispozițiile art. 70 din Legea nr. 161/2003, potrivit cãruia „Prin conflict de interese se înțelege situația în care persoana ce exercitã o demnitate publicã sau o funcție publicã are un interes personal de naturã patrimonialã, care ar putea influența îndeplinirea cu obiectivitate a atribuțiilor care îi revin potrivit Constituției și altor acte normative”, cât și dispozițiile art. 301 din Codul Penal al României, potrivit cãruia „Fapta funcționarului public care, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, a îndeplinit un act ori a participat la luarea unei decizii prin care s-a obținut, direct sau indirect, un folos patrimonial, pentru sine, pentru soțul sãu, pentru o rudã ori pentru un afin pânã la gradul II inclusiv sau pentru o altã persoanã cu care s-a aflat în raporturi comerciale ori de muncã în ultimii 5 ani sau din partea cãreia a beneficiat ori beneficiazã de foloase de orice naturã, se pedepsește cu închisoarea de la unu la 5 ani și interzicerea exercitãrii dreptului de a ocupa o funcție publicã”.

Având în vedere cele de mai sus, Agenția Naționalã de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângã Judecãtoria Craiova, în vederea verificãrii indiciilor privind sãvârșirea de cãtre CORNIȘTEANU MIRCEA-MIHAI a infracțiunii de conflict de interese, prevãzutã de art. 301 din Codul Penal al României.

Persoana evaluatã a fost informatã despre declanșarea procedurii de evaluare. CORNIȘTEANU MIRCEA-MIHAI a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere în exercitarea dreptului la apãrare.

De asemenea, Agenția Naționalã de Integritate a mai sesizat Parchetul de pe lângã Judecãtoria Craiova, în vederea verificãrii indiciilor privind sãvârșirea de cãtre Ștefãnescu Ilarian și Mãnescu Gabriel, persoane cu funcții de conducere din cadrul Teatrului Național „Marin Sorescu” Craiova a infracțiunii de conflict de interese, prevãzutã de art. 301 din Codul Penal al României, întrucât, în perioada exercitãrii funcțiilor de conducere, aceștia au îndeplinit acte prin care s-au obþinut, direct, foloase patrimoniale pentru Cornișteanu Mircea-Mihai (superiorul lor ierarhic direct).

Astfel, Ștefãnescu Ilarian a semnat 26 contracte încheiate între Teatrul Național și persoana fizicã Cornișteanu Mircea-Mihai, iar Mãnescu Gabriel a semnat un contract încheiat între aceleași pãrți (în condițiile în care încheierea acestor contracte nu a fost aprobatã de Consiliul de Administrație al Teatrului și nu existã alte acte administrative privind aprobarea încheierii) în baza cãrora CORNIȘTEANU MIRCEA-MIHAI a încasat suma totalã de 94.069 lei.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.