Într-o eră dominată de ecrane și altgorimi, o jucărie a reușit să cucerească lumea într-un timp record, devenind un un fenomen la nivel global. După succesul Labubu, internetul are acum o nouă obsesie: jucăriile de pluș produse de o companie britanică, Jelly Holdings, care pare să fi combinat perfect nostalgia copilăriei cu spiritul colecționar al generației digitale. Clipurile de pe TikTok, în care tinerii își prezintă colecțiile cu astfel de pluşuri au adunat milioane de vizualizări.
Compania britanică Jelly Holdings, cea care deține brandul de plușuri devenit viral, înca din 2014 a raportat rezultate financiare spectaculoase. Conform Financial Times, profiturile au crescut la 139 de milioane de lire sterline (aproximativ 161 de milioane de euro), dublu față de anul precedent, cifra de afaceri depăşind 333 de milioane de lire sterline (echivalentul a 386 de milioane de euro), o creștere de 66% comparativ cu 2023. Iar tendinţa de creştere continuă şi în 2025, notează corriere.it.
Clienții țintă sunt "Kidutls"
O jucărie aparent banală de pluş a devenit, peste noapte, vedeta TikTok-uli și a transformat o companie britanică într-un imperiu de sute de milioane. Surprinzător, clienţii ţintă nu sunt copiii, ci adulţii tineri, nostalgici după copilărie, aşa numiţii Kidults.
Explozia vânzărilor a fost alimentată de fenomenul TikTok și de dorința generației adulte de a regăsi bucuria copilăriei. „Kidults”, așa cum îi numesc sociologii, adică adulţii tineri care nu se por rupe de copilărie, nu mai cumpără jucării pentru copii, ci pentru propriul confort emoțional. În acest context, Jellycat, brandul fondat în 1999 la Londra de Thomas Gatacre, a devenit un simbol al „copilăriei rafinate”.
Plușurile sunt disponibile în 80 de țări
De asemenea, produsele sale sunt disponibile în peste 80 de țări, în aproximativ 8.000 de magazine independente și în spații de retail exclusiviste precum Selfridges din Londra sau Galeries Lafayette din Paris.
Cel mai accesibil produs, ursulețul Smudge, costă 18 lire sterline (circa 20 de euro), dar Jelly Holdings a creat numeroase colecţii tematice, jucării de pluș în formă de fructe, mâncăruri sau animale fantastice, unele dintre ele vândute cu până la 1.200 de lire sterline (aproape 1.400 de euro).
Jucăriile preferate se pot comanda dintr-un "meniu"
În anumite magazine, cumpărătorii pot „comanda” jucăria preferată dintr-un meniu cu tematică de restaurant. La Paris, jucăriile sunt prezentate sub formă de produse de patiserie, la New York ca vafe și clătite, iar la Londra sub forma clasicului fish and chips. Personalul „ambalează” jucăria exact ca pe o porție de mâncare proaspăt pregătită, adăugând un plus de spectacol cumpărăturilor.
Brandul nu se rezumă doar la vânzările tradiționale, compania a construit o comunitate online activă prin platforma sa de conținut, „Jelly Journal”, unde publică povești, interviuri, fotografii din culise și videoclipuri în care jucăriile devin personaje cu viață proprie.
Comentează