DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Gazprom pe punctul de a cumpăra ProTV

putin tv
Cu armele sale. Le-am văzut în Siria, unde susţinerea pentru demenţa regimului Al-Assad a făcut deja peste 150.000 de victime. Am simţit-o, recent, şi noi, românii, şi încă o mai simţim, prin drama trăită de vecinii din nord-est, în Ucraina regimului criminal al lui Ianukovici.

“Modelul” Russia Today

Dar Rusia nu însemnă doar gloanţe, sânge vărsat şi teroare faţă de libertate. Ci şi arme de modă nouă. Cea mai recentă şi mai eficace în lumea zilelor noastre – forţa media. Nu întâmplător, Moscova investeşte masiv în ultimii ani în Russia Today, o replică la CNN sau BBC, tot în limba engleză, dar cu “accent” politic puternic rusificat. Am văzut ieri ce înseamnă influenţa malefică a unui astfel de post TV, atunci când întreaga presă internaţională – mai ales, cea din România – a înghiţti pe nemestecate marea manipulare privind lunetiştii din Kiev. Pentru cine nu a urmărit, Russia Today a lansat şopârla, preluată amatoreşte de mai toată suflarea jurnalistică mondială, potrivit căreia ar exista o înregistrare între doi oficiali UE care ar demonstra că lunetiştii criminali din Kiev erau oamenii Occidentului şi ai opoziţiei din EuroMaidan, nicidecum ai lui Ianukovici (refugiat acum în Rusia)!!! Nimeni nu şi-a pus problema că Russia Today nu-i CNN sau BBC, nimeni n-a întrebat cât de reală e o asemenea înregistrare, cât de legală, nimeni n-a mai ţinut cont că Russia Today nu face presă de tradiţie profesională, fiind plătită de Kremlin, ci propagandă de rit sovietic. Toţi au preluat ştirea ca atunci când ar fi provenit dintr-o sursă credibilă!!! Dezminţirile n-au mai avut efect. Răul fusese produs: imaginea că înlocuitorii lui Ianukovici sunt la fel ca el…

Gazprom gândeşte liber?

PRO_TV_01 Dar valul acesta al ofensivei mediatice nu se opreşte doar la simple manipulări ordinare de presă. El merge mult mai departe. Inclusiv până la o ofensivă de achiziţii pe piaţa mediatică în zonele controlate odinioară de fosta URSS, cum este şi cazul României. Aşa se face că, după cum anunţă aziHotnews, Rusia, prin colosul Gazprom, ar pregăti o preluare-şoc în piaţa de televiziune din România: este vorba despre Pro TV, cel mai important post TV, deţinut de americanii de la CME (Time Warner),cel care a inventat şi a cultivat sloganul “Gândeşte liber!”, ca semn al adoptării valorilor occidentale în societatea românească. Fenomenul nu e întâmplător: dificultăţile financiare ale Pro TV au alimentat în ultima vreme speculaţiile potrivit cărora televiziunea cu cel mai mare succes de piaţă din România ar fi de vânzare, aşa cum a anunţat recent şi Reporter Virtual. Intrarea Rusiei pe piaţa media din România, prin achiziţia-bombă a Pro TV, ar însemna o puternică lovitură dată atât pe piaţa media, cît şi în plan politic. Dacă la trustul lui Dan Voiculescu (cu puternice legături în securismo-comunismul ceauşist), s-ar adăuga colosul Pro, atunci impactul asupra orientării politicii româneşti către est ar fi devastator. Adăugaţi la toate acestea tendinţele cu puternice accente pro-ruse şi pro-chineze ale guvernării Ponta şi veţi avea o imagine mult diferită a ceea ce ar însemna direcţia strategică a României într-un astfel de context supus puternic influenţelor Moscovei. Deocamdată, rămânem încă în zona supoziţiilor, dar informaţiile prezentate de colegii de la Hotnews, pe care vi le prezentăm în continuare pe scurt (pe larg, AICI), spun multe despre ce va să vină:

România şi Bulgaria, “la pachet”

“Cand a anuntat rezultatele financiare pe tot anul trecut si un nou acord de imprumut cu Time Warner, compania Central European Media Enterprises (CME), care detine liderul pietei locale de media, Pro TV, a confirmat partial unele informatii vehiculate in iarna, referitoare la vanzarea unor active din Romania. Oficial, raportarile depuse pe 28 februarie de CME la Comisia de supraveghere a pietei financiare din SUA, SEC, mentioneaza, ca active ce ar putea fi vandute, operatiunile de radio si cinema, desfasurate in special in Romania. Potrivit unor informatii neoficiale, insa, la usa CME ar bate in prezent mai multe entitati interesate de preluarea “la pachet” a tuturor operatiunilor din Romania, respectiv a celor din Bulgaria. Surse convergente au mentionat conglomeratul rus Gazprom, cel mai probabil indirect, ca una dintre partile interesate in aceste demersuri.
  • HotNews.ro a solicitat atat CME, cat si diviziei media controlate de Gazprom, Gazprom Media (ce desfasoara activitati de televiziune, radio, presa scrisa, productie cinematografica, advertising, internet si unde varf de lance sunt posturile rusesti NTV, TNT si NTV-Plus), precizari referitoare la aceste informatii. Pana miercuri, niciuna dintre parti nu au raspuns in vreun fel acestor solicitari.
In ultimele luni, in mediul online au fost vehiculate mai multe informatii legate de eventuala vanzare a Pro TV si a altor operatiuni derulate de CME in Romania. In ianuarie, Catalin Tolontan scria pe blog despre o posibila vanzare pe bucati a acestor operatiuni, inclusiv faptul ca Pro TV ar fi de vanzare. In decembrie, Reportervirtual.romentiona intentia de vanzare a studiourilor MediaPro si a posturilor de radio Pro FM si InfoPro. De atunci, reprezentantii Pro TV si ai CME au tacut, iar o parte dintre cei vehiculati drept cumparatori aspiranti au negat ca ar fi implicati in discutii sau au evitat raspunsuri transante pe aceasta tema. Potrivit unor informatii neoficiale, insa, in acest moment la poarta CME bat mai multe entitati interesate de operatiunile din Romania si Bulgaria “la pachet”, in ansamblul lor – incluzand operatiunile de televiziune. Printre partile implicate, cel mai probabil indirect, in aceste demersuri este mentionat si numele conglomeratului Gazprom. Conglomeratul rus este prezent in piata media de peste un deceniu si jumatate, prin Gazprom Media - companie care in 2012 avea o capitalizare de 200 de miliarde de ruble si care este activa pe toate segmentele media din Rusia. In 2013, Gazprom Media si-a extins portofoliul prin preluarea unui alt grup media rus, Profmedia, controlat de magnatul Vladimir Potanin.” Preluare: Reporter Virtual

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.