Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Gigantul energetic californian Sempra avansează cu un proiect major de gaz natural lichefiat în Texas

TASS
gnl

Gigantul energetic Sempra din San Diego, inclus în topul Fortune 500, va adăuga un alt proiect major la lista sa de instalații care transportă gaz natural lichefiat, sau GNL, către destinații din întreaga lume. Filiala de infrastructură a Sempra a anunțat luni după-amiază că va continua construcția primei faze a Port Arthur LNG, un proiect de 13 miliarde de dolari pe coasta Golfului Texas, anunță newsobserver.com.

"La Sempra, credem că parteneriatele îndrăznețe și orientate spre viitor vor fi esențiale pentru rezolvarea provocărilor legate de securitatea energetică și decarbonizarea lumii", a declarat Jeffrey Martin, CEO al Sempra, într-un comunicat.

În ultimii ani, Sempra a devenit un jucător important pe piața globală de GNL. Sempra Infrastructure este deja proprietarul majoritar al Cameron LNG, o instalație de 10,5 miliarde de dolari de pe coasta Louisianei, inaugurată în august 2020. De asemenea, compania construiește o componentă de export la un terminal de GNL deja existent lângă Ensenada, Mexic, numit Energía Costa Azul, care ar trebui să fie finalizat până la jumătatea anului 2025. În plus, compania colaborează cu guvernul mexican pentru a construi o altă instalație de export de GNL în orașul portuar Topolobampo din Golful California. Proiectul Port Arthur este în lucru de ani de zile și a obținut toate autorizațiile federale, de stat și locale necesare.

Sempra Infrastructure a declarat luni că a finalizat o finanțare de 6,8 miliarde de dolari pentru a avansa cu proiectul. Betchel Energy Inc. va construi instalația.Faza 1 a proiectului este concepută pentru a include două rezervoare mari de depozitare și două unități de producție - numite "trenuri" în limbajul de afaceri al GNL - care ar trebui să înceapă operațiunile comerciale în 2027 și, respectiv, 2028.

Port Arthur LNG se așteaptă să gestioneze o capacitate nominală de 13 milioane de tone metrice pe an. Din această cantitate, 10,5 milioane de tone metrice au fost deja contractate.

Au fost semnate acorduri pe termen lung cu ConocoPhillips, precum și cu RWE Supply and Trading din Germania, PKN Orlen din Polonia, INEOS din Marea Britanie și Engie din Franța.

Invazia Rusiei în Ucraina a făcut ca GNL-ul din SUA să fie mult mai atractiv pentru Europa. Înainte de război, compania rusă de gaze naturale de stat, Gazprom, furniza aproximativ 40% din gazul care încălzea locuințele și alimenta întreprinderile europene.

În ultimul an, piețele europene s-au grăbit să încheie acorduri cu exportatorii de GNL din alte țări. "Credem cu adevărat că există un avantaj strategic la Port Arthur", le-a spus Martin analiștilor din domeniul utilităților în timpul unei teleconferințe privind câștigurile din noiembrie anul trecut. Martin a declarat că Port Arthur are potențialul de a gestiona până la opt trenuri de gaze naturale. În procesul GNL, instalațiile de export preiau gazele naturale prin conducte și le răcesc la minus 260 de grade Fahrenheit. Apoi, acestea încarcă gazul lichefiat în rezervoare de marfă special construite pe nave, care transportă GNL către destinații internaționale - în special către piețele dornice să înlocuiască cărbunele cu gaze naturale. Grupurile de mediu se opun exporturilor de GNL, afirmând că acestea extind dependența lumii de combustibilii fosili.

Protejarea mediului, un subiect foarte important

În timp ce gazul natural arde de două ori mai curat decât cărbunele, metanul se poate scurge din conducte, puțuri și alte infrastructuri. Metanul este de aproximativ 30 de ori mai puternic decât CO2 atunci când este eliberat în atmosferă

"Concluzia este că gazul natural lichid este metan fracturat, care este, evident, un combustibil fosil și extinderea metanului fracturat va intensifica poluarea cu carbon în atmosferă, iar acest proiect nu este o strategie de decarbonizare", a declarat Masada Disenhouse, director executiv al SanDiego350. "Port Arthur, Texas, este deja unul dintre cele mai poluate orașe din SUA... iar acest proiect nu va face decât să sporească poluarea atmosferică pe care acești locuitori locali o respiră în fiecare zi."

Port Arthur LNG va fi o societate mixtă a Sempra Infrastructure și ConocoPhillips, care a achiziționat o participație de 30% și va gestiona cerințele de aprovizionare cu gaze naturale ale instalației. În cadrul unui acord pe 20 de ani, ConocoPhillips a cumpărat, de asemenea, 5 milioane de tone metrice pe an de GNL din cadrul proiectului.

Sempra a anunțat, de asemenea, luni, că KKR, o firmă de investiții globală cu sediul la New York, a acceptat să achiziționeze o participație necontrolată de 25 până la 49% în faza 1 a Port Arthur LNG. Finalizarea vânzării către KKR este condiționată de aprobările de reglementare și de alte condiții obișnuite de închidere.

"Faza 1 va crea noi locuri de muncă, va sprijini creșterea economică americană și va furniza energie fiabilă și mai curată în timpul tranziției energetice globale", a declarat James Cunningham, partener al KKR, într-un comunicat.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.