Guvernul ungar a înaintat o ofertă neangajantă acţionarilor companiei care gestionează aeroportul internaţional Liszt Ferenc din Budapesta, în vederea preluării acestui aeroport, a anunţat luni compania AviAlliance GmbH, transmite Reuters, citat de agerpres.
Aeroportul internaţional din Budapesta a fost privatizat în 2005 iar acordul de concesionare, negociat pentru o perioadă de 75 de ani, asigură o poziţie puternică investitorilor străini, care au dreptul să colecteze aproape toate veniturile generate de serviciile aeroportuare.
"Suntem în măsură să confirmăm că Guvernul ungar a depus o ofertă neangajantă acţionarilor Aeroportului de la Budapesta. În interesul acţionarilor noştri şi din motive legale suntem obligaţi să analizăm ofertele potenţiale", a informat compania AviAlliance, care deţine un pachet de 55,44% din acţiunile operatorului aeroportuar Budapest Airport Zrt.
"Cu toate acestea, oferta neangajantă nu a fost iniţiată de noi. AviAlliance este hotărâtă să fie un investitor pe termen lung...Sperăm să beneficiem de oportunitatea de a rămâne implicaţi în acest aeroport", a adăugat compania AviAlliance.
Până recent, cei trei proprietari ai Budapest Airport Zrt., fondul suveran din Singapore (GIC), un fond de pensii canadian şi operatorul aeroportuar AviAlliance, au anunţat că nu au intenţia de a vinde aeroportul din Budapesta, dar cu toate acestea s-au declarat îngrijoraţi şi de tacticile utilizate de Guvernul ungar în încercarea de a le forţa mâna.
În urmă cu o lună, ministrul ungar al Inovaţiei şi Tehnologiei, Laszlo Palkovics, declara că Guvernul de la Budapesta va face o "ofertă corectă", adăugând însă că dacă oferta sa va fi respinsă, statul ungar va căuta o altă metodă prin care să redobândească controlul asupra aeroportului internaţional din Budapesta.
Premierul ungar, Viktor Orban, şi-a exprimat dorinţa de a răscumpăra participaţiile deţinute de acţionarii străini la companiile considerate de interes "strategic", aşa cum a făcut în sectoarele energiei şi media. Premierul ungar a urmărit cu atenţie aeroportul din Budapesta încă de la privatizarea sa în 2005. La acea dată Orban era un politician din opoziţie, dar a declarat că va lucra pentru a inversa privatizarea.
Graţie companiilor low-cost, Ungaria a devenit o destinaţie populară pentru călătorii. Profiturile înregistrate de aeroportul din Budapesta au crescut cu 43% în ultimii trei ani ajungând la 331 milioane euro în 2019. Însă anul trecut, aeroportul din Budapesta a raportat un profit operaţional de 38 milioane de euro şi pierderi nete de 110 milioane de euro pentru întregul an, ca urmare a încetării călătoriilor în contextul pandemiei de Covid.
În pofida loviturii date industriei transportului aerian mondial, pandemia de Covid nu pare să fi afectat valoarea aeroporturilor, recent aeroportul din Sydney fiind evaluat la 22 de ori profitul EBITDA.
Guvernul maghiar dorește să-și răscumpere aeroportul internaţional Liszt Ferenc din Budapesta
Explorează subiectul
Articole Similare

10
Consiliul Concurenței: Mărcile proprii cresc puternic în România, iar adaosurile comerciale sunt mai mari
10

43
Trump, investiții masive în obligațiuni: peste 82 de milioane de dolari între august și octombrie
43

2.965
Lecție pentru Ilie Bolojan: Țara din Europa care introduce o nouă taxă pentru locuinţele de mare valoare
2.965

22
BCE vrea să simplifice reglementările pentru băncile mici și să reducă cerințele de capital
22

133
Volodimir Zelenski a bătut palma cu Grecia: 'Aceasta va fi o altă rută pentru aprovizionarea cu gaze naturale'
133

60
Tesla interzice componentele fabricate în China pentru maşinile produse în SUA
60

2.770
Frauda carusel intră într-o nouă etapă de supraveghere europeană: Se cere acces în timp real la datele despre TVA pentru EPPO și OLAF
2.770

49
Berkshire Hathaway își diversifică portofoliul: nouă miză majoră în Alphabet, tăieri suplimentare la Apple
49

139
Australia se bucură după decizia lui Donald Trump: 'Este un lucru bun pentru producătorii australieni de carne de vită'
139

95
Cele mai mari fonduri speculative de pe Wall Street şi-au redus expunerea la acţiunile din grupul 'Magnificent Seven'
95

160
Ministrul energiei anunță că România îşi propune să ajungă la o capacitate totală de producţie de 12.000 de MW
160

684
'Vom avea cele mai scumpe sărbători din ultimii 35 de ani' - analist economic
684

948
Cum ne fură scumpirile magia Crăciunului: Cozonacul se vinde 'la felie' și avertisment dur de la BNR
948


















Comentează