Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Guvernul pare decis: Cum vrea să reducă deficitul comercial

Ștefan Radu Oprea

Deficitul comercial poate fi redus prin creşterea prezenţei pe pieţele unde produsele româneşti sunt cunoscute dar şi prin eficientizarea programelor, a arătat miercuri ministrul pentru Mediul de Afaceri, Ştefan-Radu Oprea, în cadrul Consiliului de Export, potrivit agerpres.ro.

În plus, ministrul a arătat că firmele trebuie să iasă din zona de confort şi să acceseze pieţe emergente din afara Uniunii Europene cu produse competitive.

Citește și: Atenție! Ministerul Finanțelor ar vrea să amâne cu câteva luni termenul până la care toate ONG-urile din România sunt obligate, prin lege, să se înscrie într-un nou registru la ANAF

"Deficitul comercial se poate reduce prin creşterea prezenţei pe pieţele unde produsele româneşti sunt cunoscute. Putem contracara acest deficit şi prin eficientizarea programelor pe care le gestionăm împreună", a precizat Oprea citat într-un comunicat al ministerului de resort.

Potrivit documentului, crearea unui brand naţional puternic, deschiderea de noi pieţe şi recâştigarea pieţelor tradiţionale pentru produsele româneşti sunt direcţiile pe care trebuie să se dezvolte Programul naţional de promovare a exporturilor, aşa cum au arătat discuţiile reuniunii Consiliului de Export de la sediul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat.

Citește și: Bucurie pentru #Rezist! Darius Vâlcov a fost amendat de către Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării

Ministrul Ştefan-Radu Oprea i-a informat pe participanţi că, la nivelul ministerului, prin Birourile de Promovare Comercială şi Economică, sunt în pregătire studii de piaţă aplicate pe domenii pentru pieţele de interes pentru România, ele urmând să preceadă misiunile economice, pentru a spori eficienţa acestora.

De astfel, participarea românească la târguri şi misiuni economice a fost o temă centrală a discuţiilor din cadrul reuniunii Consiliului de Export. Reprezentanţii federaţiilor patronale şi ai asociaţiilor profesionale au prezentat problemele cu care se confruntă industriile pe care le reprezintă, precum şi interesul firmelor româneşti în a-şi consolida prezenţa pe pieţele tradiţionale şi a pătrunde pe pieţe noi. Discuţiile au evidenţiat oportunitatea organizării unui târg de export al produselor româneşti, care să gireze calitatea produselor, propunere care a fost încurajată şi de ministrul Oprea.

Citește și: Aceasta este lista ALDE pentru alegerile europarlamentare! Cine sunt candidații

"Programul de promovare a exporturilor este un instrument extrem de util pentru promovarea capitalului românesc şi pentru crearea unui brand naţional puternic. Firmele din România au nevoie să se dezvolte prin ieşirea pe pieţele de export, iar prezenţa la târguri şi expoziţii relevante din afara ţării şi-a arătat beneficiile în ultimii ani. Trebuie să identificăm zonele care să aducă plus valoare în timp cât mai scurt, să ieşim din zona de confort şi să accesăm pieţe emergente din afara Uniunii Europene cu produse competitive şi cu valoare adăugată mare", a spus ministrul Ştefan Radu Oprea.

Şeful MMACA i-a informat pe cei prezenţi în legătură cu beneficiile semnării Acordului comercial cu Japonia, care a redus taxele în mod semnificativ. Misiunile economice avute în Japonia au deblocat, de asemenea, relaţiile comerciale bilaterale şi vor fi urmate de o nouă misiune economică, în luna iunie, pe domeniile IT şi auto.

Citește și: Percheziții de amploare! Cât de mare este prejudiciul

"Această misiune va crea oportunităţi pentru firmele româneşti, care vor avea posibilitatea să cunoască piaţa niponă şi să ofere şi alte produse", a explicat ministrul.

Acesta a prezentat membrilor Consiliului de Export şi rezultatele vizitei în Egipt, unde tractorul U650 este cel mai cunoscut produs românesc şi unde există deschiderea de a lucra cu firme româneşti.

Citește și: Dezvăluire de ultim moment a lui Traian Băsescu! Ce nu i-a putut lua nimeni niciodată – Sfatul zilei

A fost, de asemenea, menţionată de către participanţi necesitatea creării unei baze naţionale de date cu ceea ce se produce în România, astfel încât să se diminueze importurile de completare care însoţesc două treimi din exportul românesc.

Ministrul i-a invitat pe reprezentanţii Consiliului de Export să încurajeze companiile româneşti să colaboreze cu statul român în demersul de educare a antreprenorilor români cu privire la modalităţile de finanţare existente pe piaţă şi să se alăture demersurilor MMACA de promovare a exporturilor româneşti în ţară printr-o campanie de educare la nivelul Camerelor de Comerţ Judeţene.

Citește și: Atenție! Toți clienții Telekom sunt vizați! Se aplică la 15 mai 2019

Reuniunea Consiliului de export a fost coprezidată de Gabriela Mihaela Voicilă, secretar de stat, coordonator al domeniului comerţ exterior şi Mihai Ionescu, preşedinte ANEIR (Asociaţia Naţională a Exportatorilor şi Importatorilor din România, n.r.).

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.