Situaţii alarmant de multe există în ultima perioadă în legătură cu citirea şi transmiterea datelor de către consumator sau de către distribuitor, precum şi o inconsecvenţă a emiterii facturilor, dar şi o neconcordanţă între cele transmise şi cele notate în factură, a declarat, joi, într-o conferinţă de specialitate, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu.
Referindu-se la întârzierea facturilor, preşedintele ANPC a dat exemplul Hidroelectrica, menţionând că s-a decis să nu fie sancţionată "tocmai pentru că a fost o plasă de siguranţă pentru foarte mulţi dintre consumatori".
"Trebuie să luăm în calcul că, de exemplu, Hidroelectrica, pe care noi am ales să nu o sancţionăm, aşa cum am vorbit deja anul trecut cu reprezentanţii AFEER, tocmai pentru că a fost o plasă de siguranţă pentru foarte mulţi dintre consumatori. Din discuţiile purtate în ultimul an şi jumătate cu reprezentanţii diverşilor furnizori, am stabilit clar că acolo unde abaterile sunt minore, raportat la portofoliul consumatorilor, să avem înţelegerea de a construi o relaţie mai bună cu consumatorul final, în loc să punem în raportări că ne-am dus şi am trântit uşa şi am dat amenzi.", a adăugat Horia Constantinescu.