DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Industria bunurilor de larg consum a crescut cu aproape 6% în 2018

The Romania Journal
EUROSTAT

Industria bunurilor de larg consum (FMCG) a crescut pe parcursul anului trecut cu 5,7%, comparativ cu anul anterior, evoluția fiind determinată în cea mai mare parte de inflație, arată datele prezentate joi de GfK, scrie Mediafax.

Majorarea prețurilor alimentelor a fost anul trecut de 4%, conform Eurostat, iar „consumul s-a aflat într-o ușoară creștere, însă românii nu au mai migrat către segmente superioare de preț”, au mai subliniat reprezentanții GfK.

Din perspectiva comportamentului de cumpărare, familiile din România au mers la fel de des la cumpărături în comparație cu anul trecut, în schimb suma medie plătită la un act de cumpărare s-a majorat cu 6%.

„Pe parcursul anului 2018, comerțul modern a căpătat o importanță și mai mare pentru cumpărăturile de produse de larg consum cu destinație casnică. Aceste formate dețin în prezent 62% dintre cheltuieli, cu aproape 2 puncte procentuale mai mult decât în 2017. Românii au lăsat cea mai mare parte din bani în hipermarketuri, însă au fost vizitate mai rar pentru achiziția de produse pentru acasă. În schimb, magazinele de tip discount și supermarketurile și-au crescut cota de piață ca urmare a sumelor mai mari lăsate de familii în aceste formate. Și magazinele moderne de proximitate și-au consolidat poziția pentru cumpărăturile casnice și au reușit să atragă mai mulți cumpărători în 2018 față de 2017”, au detaliat reprezentanții GfK.

Citește și: Carrefour a decis să îşi revizuiască obiectivele de reducere a costurilor

Din perspectiva cumpărăturilor pentru acasă, toate segmentele de bunuri de folosință curentă au crescut pe parcursul anului trecut, influențate de coșuri mai mari achiziționate la un act de cumpărare.

Cea mai accelerată evoluție a fost în rândul lactatelor pentru care românii au cheltuit cu 9% mai mult, iar segmentul produselor pentru îngrijirea locuinței a crescut cu 7%, în timp ce produsele pentru îngrijire personală au evoluat în același ritm cu piața.

În ceea ce privește produsele alimentare, atât cele ambalate, cât și cele proaspete, au avut o dinamică de aproximativ 6% în valoare. Pentru segmentul băuturilor (alcoolice și non-alcoolice), creșterea a fost de 4%.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.