Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Industria navală, blocată de incertitudinile legate de combustibilii alternativi: Armatorii au oprit achizițiile și așteaptă soluțiile nepoluante

Economica.net
santierul naval damen

Proprietarii de nave presaţi să utilizeze combustibili mai puţini poluanţi au început să îşi reducă numărul de noi nave comandate, pentru că nu ştiu la ce tehnologie alternativă să facă trecerea, transmite Bloomberg, potrivit Agerpres.

Amoniacul, hidrogenul, biocombustibilii şi motoarele electrice sunt doar câteva din soluţiile care concurează pentru a fi folosite de flota mondială de nave comerciale însă multe din aceste soluţii sunt doar în faza de testare şi nu vor avea o prezenţă semnificativă timp de cel puţin un deceniu. Având în vedere că durata de viaţă medie a unei nave comerciale est de aproximativ 20 de ani, opţiunea pentru o tehnologie care nu va avea succes poate fi o decizie extrem de costisitoare.

Citește și: Ministrul Justiției, despre DOSARUL lui Lucian Bode: ‘Este o discuție pur și simplu care nu trebuie făcută publică’

Cu toate acestea, armatorii au intrat în criză de timp şi trebuie să facă o alegere. În 2018, Organizaţia Maritimă Internaţională (OMI) a decis să limiteze, începând din 2020, conţinutul de sulf în carburantul maritim la 0,5%, faţă de 3,5% în prezent. De asemenea, în luna aprilie 2018, OMI a adoptat o strategie pentru a reduce emisiile de CO2 ale sectorului cu cel puţin 40% până în 2030, comparativ cu nivelul din anul 2008, şi cu 50% până în 2050.

Impunerea unui termen limită a determinat unii proprietarii de nave să amâne noile comenzi până când va deveni clar ce tip de combustibil ecologic va fi cea mai bună opţiune, iar acest declin al comenzilor s-a transformat într-o criză pe fondul disputelor comerciale şi a pandemiei de coronavirus.

Datele firmei de cercetare de piaţă IHS Markit arată că nivelul comenzilor pentru noi nave a scăzut cu aproape 10% în 2019 şi cu pest 50% în 2020, atingând cel mai scăzut nivel din ultimele două decenii. Dacă activitate nu îşi revine rapid, ar putea apăra o lipsă de nave şi o creştere a costurilor pentru transportul mărfurilor în câţiva ani.

Citește și: Cele 10 prognoze ale Alinei Mungiu Pippidi pentru 2021: 'Va fi mare agitație politică pentru a găsi resurse suplimentare de achitat nota de plată'

"Oamenii nu mai comandă nave pentru că nu ştiu cu ce combustibil să le alimenteze. Inginerii şi arhitecţii navali trebuie să se pună de acord cu privire la cea mai bună soluţie", a declarat recent Morten Aarup, director de cercetare de piaţă la armatorul danez D/S Norden A/S.

Proprietarii de nave care nu vor reuşi să facă trecerea la navele mai ecologice ar putea să sufere de un dezavantaj competitiv pe măsură ce un număr din ce în ce mai mare de clienţi vor solicita un transport prietenos cu mediu. Potrivit datelor furnizate de Drewry Maritime Services, aproximativ 12,3% din navele comandate în prezent au o propulsie cu combustibil alternativ, comparativ cu doar 0,6% în cazul flotei mondiale actuale.

Însă utilizarea de combustibili alternativi este încă într-un studiu preliminar, având în vedere că mulţi din marii armatori urmăresc diferite alternativ. Traderul de energie Trafigura Group are o participaţie la o companie care vine biocombustibili pentru nave, firma Lloyd's Register şi-a dat acordul de principiu pentru mai multe proiecte de nave alimentat cu amoniac, iar operatorul suedez de tancuri petroliere Stena Bulk AB vrea să utilizeze nave care folosesc drept combustibil uleiul de gătit.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.