DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Inginerii europeni au dezvoltat un dispozitiv ieftin şi simplu de testare a filtrelor de particule

facebook.com
masini

Inginerii europeni care lucrează la combaterea emisiilor carcinogene ale vehiculelor au dezvoltat un dispozitiv ieftin şi simplu de testare a filtrelor de particule, care ar putea contribui la scoaterea din circulaţie a vehiculor toxice fără să fie nevoie să se recurgă la interdicţii în masă, relatează Reuters, potrivit news.ro.

Fabricate de o duzină de companii europene, noile dispozitive de testare vor fi disponibile într-o primă etapă în Olanda şi Belgia, iar mai apoi ar putea ajunge în toată Europa, a declarat Andreas Mayer, director al comitetului ştiinţific al grupului de inginerie VERT, la reuniunea anuală a acestuia.

Primării din întreaga Europă încearcă să găsească soluţii pentru a respecta noile reglementări referitoare la protejarea aerului fără să fie nevoite să investează miliarde de euro în infrastructura necesară vehiculelor electrice sau să interzică în totalitate vehiculele diesel.

Autorităţile de reglementare trebuie să găsească soluţii ieftine pentru a măsura nivelul real al emisiilor fără să instaleze echipamente costisitoare.

Inginerii au creat dispozitive simple, cu baterii, care pot fi ţinute în mână, pentru a verifica în câteva minute dacă automobilele au filtre de particule care funcţionează la viteze scăzute.

Dispozitivele costă în jur de 8.000 de euro, un preţ accesibil pentru ca poliţia şi garajele să poată testa emisiile automobilelor.

Noile dispozitive de măsură vor începe să fie introduse în Europa în acest an pentru efectuarea testelor obligatorii şi ar putea contribui la îmbunătăţirea reputaţiei motoarelor diesel, după scandalurile provocate de utilizarea de către constructorii auto a unor dispozitive ilegale pentru manipularea rezultatelor testelor de poluare.

Unele oraşe germane au interzis automobilele diesel, în principal pentru limitarea emisiilor de oxid de nitrogen, care sunt deosebit de nocive pentru sănătate.

Aceste particule omoară anual 5 milioane de oameni la nivel global, a spus Mayer.

Citește și: Inspectorii vamali au confiscat pantofi sport susceptibili de contrafacere, în valoare de 83.600 de euro

”Maşinile emit o mulţime de elemente toxice, dar cele mai toxice sunt particulele”, a explicat acesta.

Cele peste 100 de milioane de filtre de particule folosite pe drumuturile europene pot, dacă funcţionează corect, să facă gazele de eşapament ale vehiculelor mai puţin toxice decât aerul ambiental pe care îl ard.

”Aceste automobile diesel, dacă circulă prin oraşe, pot chiar să cureţe aerul pentru că filtrele sunt atât de eficiente, aşa că trebuie să facem tot posibilul să menţinem această calitate pe toată durata vehiculului”, a mai spus Mayer.

Probleme apar când filtrele ceramice crapă sau se înfundă, uneori determinând mecanicii să le scoată sau să le modifice în mod incorect, pentru a creşte puterea motorului.

Efectul nociv al emisiilor de oxid de nitrogen şi al particulelor fine a fost ignorat ani de zile de către autorităţile de reglementare, până când grupul Volkswagen a fost prins în 2015 cu nivele excesive ale poluării la vehiculele diesel vândute în SUA.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

CITESTE SI

EXQUIS.RO

REVISTABLOGURILOR.RO

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.