Iohannis ni s-a dezvaluit deja în personalitatea sa mult mai primejdioasă decît cea a lui Băsescu

Autor: Radu Pop, Colaborator

Publicat: 22-02-2015

Actualizat: 22-02-2015

Article thumbnail

Sursă foto: stiripesurse.ro

Evenimentul Zilei:

Klaus Iohannis se știe stăpîn al manetelor. E ca un șofer începător care, vorba aia, și-a dat drumul. Știe că răsucind volanul la dreapta, mașina o ia la dreapta și nu la stînga, cum poate ar avea ea chef. Dar nu numai atât. Atacurile lui Traian Băsescu veneau de la cineva care se considera egal cu cei atacați. Fostul președinte nu ezita să coboare de la Cotroceni și să dea un cap în gură verbal cuiva de pe maidanul politicii sau al presei. Replicile din interviul lui Klaus Iohannis(de joi 19 februarie, de la Digi24, n.r.) mărturisesc o realitate despre care am mai avertizat: Convingerea lui Klaus Iohannis că e deasupra tuturor. Spre deosebire de Traian Băsescu, împunsăturile nu vin de la egal la egal, ci de undeva din Deal, din care Klaus Iohannis se uită superior ironic la cei din Vale... Pe cei care știu că Klaus Iohannis i-a cerut lui George Maior demisia, rezolvînd tranșant, brutal chiar, ceea ce lui Traian Băsescu i-a cerut apoape doi ani și un tărăboi cu jurnaliștii răpiți, ar trebui să-i treacă un fior. George Maior, cel care a condus SRI timp de opt ani nu merită, în viziunea lui Klaus Iohannis, nici măcar o minimă explicație a demisiei. Interviul de la Digi Tv stă sub semnul conștiinței lui Klaus Iohannis că stăpânește deja manetele. Se spune că adevărata fire a unui om se vede după cum conduce mașina. Sînt persoane calme, liniștite, blege chiar, în viața obișnuită. După ce iau carnetul de șofer și prind să conducă sigure, ni se descoperă de nerecunoscut în agresivitatea lor. Acum, când conduce deja, Klaus Iohannis ni s-a dezvaluit deja în personalitatea sa mult mai primejdioasă decât cea a lui Traian Băsescu, dominată de multe vorbe. Klaus Iohannis e gată să tacă și să facă. Sînt sigur că și multora felul!

Agerpres:

Ambasadorul Israelului în Germania a lansat un apel evreilor Europei să imigreze în Israel. În prezent există "un val de antisemitism" în Europa, a declarat Jakov Hadas-Handelsman cotidianului Tagesspigel. "Nu-i invidiez pe evreii care trăiesc în Europa zilelor noastre", a adăugat el. Mulți evrei sunt îngroziți, speriați sau se simt amenințați, ținând cont și de recentele atacuri islamiste din Paris și Copenhaga, a spus ambasadorul israelian. Din acest motiv, a insistat el, autoritățile israeliene au lansat un apel la imigrație evreilor care trăiesc în Europa. "Oricine se simte amenințat are posibilitatea să vină la noi astăzi", a continuat diplomatul.

Digi24:

Jurnalistul și criticul de film Cristian Tudor Popescu a criticat nominalizările la premiile Oscar din acest an, arătând că în cursă se află și două „filme nule” și un film „național-ceaușist american”, dar că lipsesc din competiție și două pelicule remarcabile.„În anumite privințe, selecția e scandaloasă. Nu aveau ce căuta „The Imitation Game” sau „Selma”, care sunt niște filme nule din punct de vedere cinematografic, niște colecții de poze, explicative, demonstrative, eventual niște documentare de uz școlar. Acestea sunt firme nule cinematografic, dar există și un film negativ din punct de vedere nu doar cinematografic, ci și uman și social, „American Sniper””, spune Cristian Tudor Popescu. Despre „American Sniper”, jurnalistul spune că este „un film național ceaușist american, ca să nu spun nazist american”. „Există suficiente grupări naziste în America care cred că au exultat la vederea filmului, e un film de propagandă, grosier, făcut după toate regulile propagandei - alb-negru, băieții buni americani, îngerii binelui în Irak, de partea cealaltă monștrii, cu cuțitul în dinți, adică arabii”, a arătat Cristian Tudor Popescu. Pe de altă parte, acesta spune că în competiție sunt și două filme „net superioare celorlalte din punct de vedere cinematografic. Trebuie să aibă idei un regizor, ca să concureze la mari premii trebuie să aibă idei cinematografice, să aducă pe ecran niște imagini memorabile. Le avem în Birdman și în Grand Budapest Hotel, adevărate regaluri de artă cinematografică”, spune criticul de film. În opinia sa, absența filmelor „Interstellar” și „Gone girl” din competița pentru cel mai bun film e scandaloasă: „Interstellar e un demn urmaș al odiseei spațiale, cu idei briliante, iar  Gone Girl are cel mai bun scenariu pe care l-am văzut în selecția de anul acesta. La fiecare 20 de minute îți taie respirația pentru că își schimbă perspectiva, îți creează vertij intelectual”.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri