Linia de sprijin Telefonul Vârstnicului, serviciu social gratuit şi confidenţial dedicat seniorilor din România, a înregistrat în primele şase luni ale anului 7.549 de convorbiri telefonice, informează marţi Fundaţia Regală Margareta a României.
Conform sursei citate, în perioada ianuarie - iunie, 1.331 de seniori au găsit aici răspunsuri la întrebări şi soluţii la problemele cu care s-au confruntat, primind informaţii utile, sprijin emoţional sau material, ori consiliere psihologică din partea echipei specializate compuse din asistenţi sociali şi psihologi.
Pe primul loc în topul nevoilor seniorilor s-a aflat, în continuare, nevoia de informaţii practice exprimată de 464 dintre apelanţi. Neadaptarea la noile tehnologii de comunicare, lipsa acestora sau izolarea socială conduc la accesul limitat al vârstnicilor la informaţii care le sunt atât de necesare, precum serviciile sociale disponibile în comunitate, contacte utile, informaţii medicale etc. La Telefonul Vârstnicului, o echipă specializată de asistenţi sociali oferă informaţii punctuale, practice şi actualizate, dintr-o bază de date ce include peste 400 de instituţii şi furnizori sociali, publici şi privaţi, conform agerpres.
În perioada raportată, 385 de seniori care trăiesc în condiţii dificile de viaţă şi chiar la limita sărăciei au solicitat prin intermediul liniei telefonice sprijin financiar şi material.
Pentru 274 de vârstnici, nevoia de îngrijire şi sprijin practic la domiciliu a fost cea care i-a determinat să apeleze linia telefonică.
În prima jumătate a anului, 77 de seniori au beneficiat de consiliere psihologică şi sprijin emoţional oferite gratuit de voluntari şi psihologi ai proiectului. În cadrul serviciului de reapelare săptămânală, vârstnicii singuri găsesc un prieten de dialog, îşi împărtăşesc temerile, preocupările şi problemele. Convorbirile telefonice îi ajută să îşi gestioneze şi să depăşească stările de anxietate sau depresie cauzate, în mare parte, de singurătate.
Telefonul Vârstnicului este singura linie telefonică gratuită şi confidenţială dedicată persoanelor vârstnice, accesibilă la nivel naţional. Apelurile se pot face la 0800 460 001, iar de luni până vineri, între orele 8,00 - 20,00, şi sâmbăta între 8,00 - 16,00 o echipă de specialişti răspunde celor în nevoie şi le oferă soluţii la problemele cu care se confruntă.
Linia de sprijin Telefonul Vârstnicului, serviciu social gratuit, a înregistrat în primele șase luni ale anului peste 7500 de apeluri
Explorează subiectul
Articole Similare

1.368
Criza de la maternitatea din Târgu Mureș: 8 bebeluși infectați cu bacteria care a omorât copiii de la Iași. Din fericire nu a fost niciun deces. Cum s-a răspândit bacteria
1.368

774
Programul Rabla 2025 începe marți. Diana Buzoianu: 'Mă aștept ca voucherele să se epuizeze rapid. De anul următor trebuie gândite altfel de programe'
774

1.482
Scandal la TVR, după ce mai mulți angajați nu și-ar fi primit primele de sărbători și au dat în judecată postul TV
1.482

27
Camionetă cu trei autoturisme, cuprinsă de flăcări pe A1: pompierii au intervenit cu o autospecială de stingere
27

2.475
Călin Georgescu, în fața instanței. Judecătorii trebuie să se pronunțe pe validitatea rechizitoriului
2.475

70
Fundaţia Regală Margareta: Cum arată o 'bătrâneţe frumoasă'. Topul nevoilor şi soluţiile oferite vârstnicilor
70

45
Ceață densă pe șosele, marți dimineața. Vizibilitate de doar zeci de metri
45

3.901
Eroul care a apărut din întâmplare: un livrator bengalez a salvat un tânăr atacat cu baioneta
3.901

184
Horoscopul zilei de 1 octombrie 2025. Taurii acționează
184

4.486
Lovitură pentru DNA! Sebastian Ghiță mai scapă de un dosar - Decizia este definitivă
4.486

39
Accident în municipiul Buzău: Un pieton a fost lovit de o mașină
39

85
Cel mai mare proiect de alimentare cu apă şi canalizare din Hunedoara, finanțat prin credit BERD
85

7.047
Scenă cutremurătoare la o școală din Constanța: Un elev de opt ani ar fi fost muşcat de organul genital
7.047
Comentează