Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Lipsa timpului de dezbatere, cauza principală a raportului de respingere a propunerii de Cod rutier

senat

Presiunea împlinirii termenului de adoptare tacită şi lipsa unui punct de vedere al Guvernului referitor la propunerea legislativă privind Codul rutier i-au determinat miercuri pe senatorii Comisiei de apărare din Senat să acorde un raport negativ acestui act normativ, a afirmat preşedintele acestei Comisii, Marius Obreja.

Potrivit site-ului Senatului, termenul de adoptare tacită se împlineşte pe 12 octombrie. "Riscul era prea mare ca făcând un lucru în pripă să afectăm aproximativ 7 milioane de posesori de permise de conducere. Şi atunci, Comisia a decis să adopte un raport de respingere cu trimiterea întregii documentaţii la Ministerul de Interne şi Camerei Deputaţilor, care nu va mai sta sub presiunea timpului adoptării", a afirmat miercuri, pentru Agerpres, Marius Obreja.

El a precizat că la Comisia de apărare au fost transmise aproximativ 500 de amendamente ale senatorilor. Pe de altă parte, Obreja consideră că iniţiativa este lăudabilă, încercând "să facă un act de igienă legislativă". Iniţiatorii, 40 de parlamentari preponderent PSD, îşi propun ca printr-un nou Cod rutier să realizeze o reglementare unitară privind circulaţia pe drumurile publice, care să asigure nevoia de armonizare atât cu reglementările europene, cât şi cu reglementările naţionale conexe.

În expunerea de motive a Codului rutier se precizează că, în prezent, circulaţia rutieră este reglementată de OUG 194/2002, modificată şi completată de alte 14 ordonanţe, legi, hotărâri de guvern şi decizii ale CCR. "De asemenea au fost aduse completări prin ordine ale miniştrilor din domeniul transporturilor, siguranţei rutiere, sănătăţii sau formării profesionale a conducătorilor auto profesionişti (...) Toate aceste reglementări, dintre care unele contradictorii, au creat disfuncţionalităţi sau interpretări diferite privind supravegherea, controlul şi sancţionarea în domeniul circulaţiei rutiere. Reglementările, fiind conţinute în acte normative diferite, fără a se regăsi într-un corp comun, împietează asupra cunoaşterii, înţelegerii şi corelării acestora, de către participanţii la circulaţie", se arată în expunerea de motive.

Iniţiatorii îşi propun, printre altele, înăsprirea sancţiunilor pentru nerespectarea unor prevederi constituind cauze principale ale accidentelor de circulaţie, definirea şi sancţionarea cazurilor privind conducerea agresivă - sursă principală de accidente, extinderea dreptului de înmatriculare/înregistrare a vehiculelor şi de către deţinătorul mandatat. Comisia de transporturi se va pronunţa, la rândul său, prin raport asupra acestei propuneri legislative şi ulterior plenul Senatului va decide prin vot adoptarea sau respingerea actului normativ. Forul decizional în acest caz este Camera Deputaţilor.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.