Un bărbat japonez în vârsta de 38 de ani a fost reținut după ce a reușit să exploateze lacunele din politica de rambursare a unei mari platforme de livrare de mâncare. Astfel, a comandat peste 1.000 de mese gratuite în decurs de doi ani, relatează Antena 3 CNN.
Potrivit publicației Japan Times, Takuya Higashimoto, din Nagoya (prefectura Aichi), bărbatul a fost arestat la începutul lunii octombrie sub acuzația de fraudă.
Anchetatorii susțin că Higashimoto a efectuat 1.095 de comenzi prin intermediul aplicației, consumând toate produsele și evitând plata integrală, provocând companiei pierderi de peste 3,7 milioane yeni (aproximativ 24.000 de dolari).
Cum a reușit
Metoda folosită de Higashimoto: alegea livrarea fără contact, iar după primirea produselor raporta în fals că mâncarea nu fusese livrată, solicitând rambursarea sumei plătite.
Investigația a scos la iveală că bărbatul, șomer de mai mulți ani, a gestionat 124 de conturi diferite pe platformă, începând din aprilie 2023. După înregistrare, își anula rapid abonamentele pentru a evita detectarea, folosind cartele SIM preplătite, nume și adrese false, pe care le închidea la scurt timp după efectuarea comenzilor.
„La început, am vrut doar să încerc trucul. N-am mai putut să mă opresc după ce am văzut cât de ușor funcționează”, a declarat suspectul poliției.
Măsuri mai stricte
Compania Demae-can a anunțat că va întări procesul de verificare a identității utilizatorilor și va introduce un sistem automat de alertă pentru detectarea activităților suspecte, prevenind astfel cazuri similare.
Incidentul a stârnit uimire pe internet, atât în Japonia, cât și în China: „Este destul de inteligent. Trebuie să recunosc că a fost sârguincios să deschidă atâtea conturi și să păcălească sistemul”, a comentat un utilizator.
„Politicile de rambursare ale platformei sunt prea permisive. Ar trebui revizuite.”, a mai remarcat o altă persoană.






























Comentează