Marți dimineață, România s-a trezit cu un haos de proporții în transportul feroviar. Zeci de trenuri CFR Călători au fost anulate peste noapte, iar pasagerii au aflat abia când au ajuns pe peroane că nu au cu ce pleca. Ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, îi amenință direct pe șefii de la CFR Călători și CFR Infrastructură să ia măsuri pentru remedierea urgentă a situației, altfel se vede obligat să solicite măsuri împotriva celor doi.
”Le cer, directorilor CFR Călători și CFR Infrastructură (CFR S.A.), să ia toate măsurile pentru ca trenurile să poată circula în condiții normale.
În cazul în care nu vor găsi soluții prin dialog, mă văd obligat să solicit măsuri împotriva ambilor.
Situația creată este una cu impact social, iar eu, ca ministru, sunt obligat să iau decizii pentru cetățeni.
Trebuie să menționez că ARF (Autoritatea pentru Reformă Feroviară) a alocat deja pentru CFR Călători, pentru luna aceasta, 243 de milioane de lei. Această sumă este destinată inclusiv plății datoriilor de peste 70 de milioane de lei pe care CFR Călători le are acum față de CFR Infrastructură, administratorul infrastructurii feroviare.
Ca atare, Directorul General al CFR Călători, Traian Preoteasa, are, acum, posibilitatea să plătească această datorie și să stingă acest conflict care creează probleme, în primul rând călătorilor.
La rândul lui, Directorul General al CFR Infrastructură (CFR S.A.), Ion Simu, ar trebui să abordeze situația lucid astfel încât circulația trenurilor să nu fie întreruptă.
Chiar dacă managementul celor două Companii este selecționat în baza Ordonanței privind managementul corporativ (109/2011), directorii acestora trebuie să înțeleagă, în primul rând, rolul social al activităților pe care le prestează. Cred că cei doi nu au înțeles că principala lor obligație nu este să câștige bani în detrimentul serviciilor publice prestate.
Rolul lor este să ofere servicii publice de calitate și nu să se folosească de funcțiile pe care le dețin pentru răfuieli personale.
Ca ministru, nu voi tolera astfel de comportamente, iar cine nu înțelege că este în slujba cetățeanului va pleca acasă.”, scrie Ciprian Șerban.
Zeci de trenuri anulate peste noapte
Marți dimineață, România s-a trezit cu un haos de proporții în transportul feroviar. Zeci de trenuri CFR Călători au fost anulate peste noapte, iar pasagerii au aflat abia când au ajuns pe peroane că nu au cu ce pleca.
Motivul crizei: compania de stat CFR Călători nu a plătit la timp Tariful de Utilizare a Infrastructurii (TUI). Restanțele trec de 100 de milioane de lei, iar consecința a fost suspendarea zecilor de garnituri Regio și InterRegio din toată țara.
Călători blocați și furioși
Oamenii au rămas fără explicații și fără alternative. Mulți au fost obligați să piardă ore întregi pentru a parcurge doar câteva stații.
Potrivit sursei citate, navetiștii vorbesc despre o înțelegere ascunsă menită să favorizeze firmele private.
„Se fac jocuri politice și ca să circule privatul, trenurile private să circule, să nu circule trenurile acestea de călători”, a declarat un pasager.
Comentează