DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Mutare americană în Ungaria - Radio Europa Liberă revine la 30 de ani de la căderea comunismului

radio europa libera

Radio Europa Liberă (Radio Free Europe/ Radio Liberty), organizaţie finanţată de guvernul Statelor Unite care transmite ştiri şi analize în ţări din Europa de est, Asia Centrală şi Orientul Mijlociu, unde „presa liberă este interzisă sau nu este bine stabilită”, este gata să fie relansat în Ungaria, potrivit bbj.hu citat de news.ro

Această acţiune vine după ce postul a fost relansat în România şi Bulgaria.

În timpul Războiului Rece, Radio Europa Liberă emitea în ţările-satelit Uniunii Sovietice. După căderea Zidului Berlinului, a fost închis în Ungaria în 1993, căderea comunismului fiind considerată misiune îndeplinită.

New York Times a notat că această relansare a serviciului de către agenţia federală independentă reflectă îndepărtarea Ungariei de la o guvernare liberă şi deschisă sub conducerea prim-ministrului Viktor Orban şi că poate fi văzută ca o lovitură dată preşedintelui american Donald Trump, care face eforturi pentru o relaţie mai apropiată cu Guvernul ungar.

VIDEO Un român a fost asasinat la comandă în Costa Rica - Cine se afla alături de el

Pentru relansare este nevoie de aprobarea Congresului SUA, iar acest lucru ar putea fi făcut luna aceasta.

„Ne-am făcut temele şi ştim că avem un sprijin important şi ne pregătim să mergem mai departe”, a spus şeful U.S. Agency for Global Media, John Lansing. El a adăugat că bugetul iniţial pentru acest serviciu este de până la 750.000 de dolari.

Lansing se aşteaptă ca lansarea să aibă loc în mai 2020. „Este ilegal ca Guvernul american să intervină în independenţa noastră editorială”, a mai spus el.

NYT a mai scris că Guvernul lui Orban controlează presa naţională şi mare parte din cea privată. Un raport al Comisiei Europene lansat vara aceasta a arătat că conglomeratul media pro-guvern Central European Press and Media Foundation (Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány - KESMA), fondat de partidul Fidesz în noiembrie 2018, pune în pericol libertatea presei şi pluralitatea în Ungaria.

De la revenirea lui Orban la putere în 2010, Ungaria a scăzut în World Press Freedom Index (realizat de organizaţia Reporteri Fără Frontiere) de pe locul 23, în 2010, pe 65, în 2015. În 2019, Ungaria s-a clasat pe locul 87 din 180 de ţări.

Ungaria, spre deosebire de România şi Bulgaria, este singura ţară membră a Uniunii Europene retrogradată ca „parţial liberă” de Freedom House, organizaţie independentă americană.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.