Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Natalia Elena Intotero (PSD), președintele Comisiei pentru învățământ: 'Curricula școlară trebuie să aibă în centrul său elevul și societatea'

Facebook
Natalia Intotero

Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport din Camera Deputaților și Comisia pentru învățământ, tineret și sport din Senatul României au organizat în ziua de miercuri, 27 ianuarie 2021, dezbaterea cu tema „Curriculum modern pentru o Românie educată”.

În cadrul dezbaterii s-au analizat aspecte privind Planul cadru pentru învățământul liceal teoretic, vocațional, tehnologic, profesional și profesional-dual, care urmează să definească modul în care se finalizează învățământul obligatoriu și primele etape de calificare profesională, cu începere din anul școlar 2021-2022.

La dezbatere au participat deputați și senatori, membri ai celor două comisii, reprezentanți ai Ministerului Educației, ai grupurilor de lucru și ai Comisiei de validare, care au contribuit la elaborarea propunerilor acestor planuri cadru, reprezentanți ai Patriarhiei Române și ai Academiei Române, cadre didactice din învățământul universitar și preuniversitar, reprezentanți ai sindicatelor din învățământ, ai federațiilor de părinți și elevi și ai organizațiilor nonguvernamentale din domeniul educației.

În cadrul evenimentului, senatoarea Monica Anisie, președinte al Comisiei pentru învățământ, tineret și sport din Senatul României, a subliniat: „Pentru realizarea unei educații de calitate trebuie să avem în vedere cei trei piloni importanți, chiar trei etape succesive: planul cadru, programele - adaptate la nevoi, precum și formarea profesorilor realizată de anul acesta prin masteratul didactic – pentru prima dată de când îl prevede legea și implementat printr-un proiect pilot (ce urmează a fi extins) la nivelul a opt universități. Totodată, susțin raportarea învățământului românesc la tendințele actuale, ceea ce înseamnă că în planurile-cadru trebuie să-și găsească un loc cât mai important disciplinele care vizează digitalizarea, educația juridică, educația pentru sănătate, educația antreprenorială și educația media. Și, nu în ultimul rând, subliniez necesitatea reintroducerii studiului gramaticii și la liceu în cadrul orelor de limbă și literatură română.”

Citește și: RAPORT despre Wuhan făcut de Departametul de Stat al SUA: 'Un accident de laborator ar putea semăna cu un focar natural'

Deputata Natalia Elena Intotero, președintele Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport, a precizat: ”Scopul acestei dezbateri a fost ca propunerile de îmbunătățire susținute de participanți să convertească planurile-cadru într-un fundament pentru materializarea profilului absolventului, astfel încât acesta să reflecte nu numai nevoile societății, ci și cele mai bune practici documentate academic privind procesul de proiectare curriculară.

Dezbaterea oferă oportunitatea ca forma finală a acestor planuri-cadru să reflecte principiile agreate de cei mai mulți specialiști în cadrul proiectului România Educată.

Curricula școlară trebuie să aibă în centrul său elevul și societatea.

Din acest motiv, este recomandat să avem în vedere realitățile de astăzi: elevii au un ritm de dezvoltare mai accelerat, absorb informațiile diferit, există noi posibilități tehnologice, iar piața de muncă este mai dinamică decât era în urmă cu 15-20 de ani. În acest context, vreau să subliniez importanța tuturor profilurilor de învățământ. Elevii au deprinderi proprii, în funcție de personalitatea și talentul fiecăruia. Unii au o înclinație spre filiera teoretică, alții spre învățământul profesional. Toate sunt la fel de importante și trebuie să fim preocupați de acestea în egală măsură. Însă, noile planuri cadru presupun o consultare largă și dezbateri în toate județele țării.

Nu ne mai putem permite experimente. Din acest considerent, sunt de părere că transpunerea practică a noilor planuri cadru în anul școlar 2021-2022 nu este posibilă din cauza timpului necesar de implementare. Calendarul școlar, efectiv, nu va permite acest lucru. Doresc să îmi exprim deschiderea pentru o continuă colaborare, în interesul învățământului românesc. Sper ca această dezbatere să fie prima din multe întâlniri, formale și informale, a căror finalitate să aducă beneficii reale pentru învățământul românesc.”

Citește și: Analiză │ România este condusă de ardeleni: Președintele, serviciul secret, Justiția, Academia, partidele politice sau ministerele

Prin această dezbatere, comisiile pentru învățământ au asigurat transparentizarea și consultarea cât mai amplă cu partenerii reprezentativi din toate domeniile. Demersul parlamentar de astăzi vine în sprijinul Ministerului Educației pentru finalizarea și adoptarea planurilor-cadru, aportul decisiv fiind cel al specialiștilor care au contribuit la elaborarea acestora.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.