Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Nereguli la votul din Diaspora - 14.000 de voturi au fost pierdute. AEP dă vină pe Poșta Română

Inquam Photos / George Calin
Constantin-Florin Mituleţu-Buică AEP

Potrivit calculelor Autorității Electorale Române, peste 14.000 din cele 35.800 de voturi prin corespondență trimise către românii din străinătate nu au ajuns la București. Singura șansă ca să voteze e să meargă la cea mai apropiată secție, a spus pentru ziarul Libertatea Constantin Mitulețu, președintele AEP, pentru că „procesul de înregistrarea a voturilor prin corespondență s-a încheiat pe 3 decembrie”.

39.244 de români din străinătate au trimis cereri pentru a vota prin corespondență la alegerile parlamentare de duminică. Președintele AEP, Constantin Mitulețu, spune că BEC a aprobat și trimis prin Poșta Română 38.500 de voturi către românii din afara granițelor. Până sâmbătă dimineață, doar 21.329 de voturi au fost declarate valide, adică au ajuns în România, iar restul de 14.471 nu se știe ce s-a întâmplat cu ele.

Apar primele probleme la votul din Diaspora! USR PLUS solicită Guvernului, MAE și BEC să ia măsuri urgente

„Plicul NU a fost validat”. Acesta este mesajul pe care l-au primit recent mulți români din străinătate din partea noreply@votstrainatate.ro, o adresă de e-mail care corespunde site-ului unde s-au înregistrat să voteze prin corespondență. Oamenii nu își explică de ce voturile nu au ajuns la destinație, deși au fost trimise din timp. Nu este însă obligatoriu ca toți cei care s-au înscris pentru votul prin corespondență să fi dus plicurile la poștă.

Șeful Autorității Electorale: „Sunt 21.329 și ceva venite, restul de 18.000 nu sunt” Președintele Autorității Electorale Permanente (AEP), Constantin Mitulețu, spune că problema ține de „serviciile poștale în pandemie” și că ce nu s-a înregistrat până pe 3 decembrie la AEP este pierdut.

„Vorbim de serviciile poștale din alte țări. De această operațiune se ocupă Poșta Română, noi nu facem altceva decât să înregistrăm în sistemul informatic efectiv ce a ajuns la misiunile diplomatice ori la birourile pentru corespondență. Aici nu ține de organizare, ține de serviciile poștale în pandemie”, a declarat pentru Libertatea Constantin Mitulețu.

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.