O inițiativă a Băncii de Alimente Moldova, realizată în parteneriat cu Primăria Municipiului Chișinău și cu sprijinul Kaufland Moldova, va transforma peste o mie de elevi basarabeni în ambasadori ai campaniei de prevenire a risipei alimentare.
Aceasta se va realiza prin cea de-a treia ediție a campaniei de informare și conștientizare „Mai puțină risipă, mai mult Bine”, lansată marți la Chișinău. În premieră, a fost inclusă și o componentă de educație a celor mai tineri consumatori.
Până la finele lunii noiembrie, în 10 instituții de învățământ din Chișinău și regiuni, va fi desfășurată o caravană a atelierelor anti-risipă pentru elevii claselor primare.
Activitățile vor fi realizate de către echipa de voluntari a proiectului Ludobus al Misiunii Sociale „Diaconia” și vor cuprinde prezentări interactive, jocuri și surprize pentru micii participanți.
Caravana va culmina cu lansarea unui ghid de prevenire a risipei de alimente, care va explica într-un limbaj simplu conceptul de prevenire a risipei alimentare și va încuraja copiii, dar și familiile lor, să consume responsabil.
Ghidul va putea fi folosit atât ca resursă de informare pentru cadrele didactice pentru orele de dezvoltare personală, cât și ca inspirație pentru părinți.
„Credem că este important ca, pe lângă eforturile pe care le depunem pentru îmbunătățirea cadrului legislativ și sistemic, care să încurajeze agenții economici să facă donații prevenind risipa, este bine să ținem cont de componenta de informare și educație”, a declarat Oleg Paraschiv, Directorul Băncii de Alimente Moldova.
Campania are ca scop sensibilizarea societății, agenților economici și autorităților cu privire la mecanismele de recuperare a alimentelor pe cale de expirare, în scopul prevenirii foametei.
Tot în cadrul campaniei naționale de prevenire a risipei alimentare, în data de 26 noiembrie va avea loc o colectă de produse alimentare în magazinele Kaufland, cu implicarea a zeci de voluntari.
„Combaterea risipei alimentare este o prioritate în strategia Kaufland”, a declarat Cristina Aramă, PR Manager Kaufland Moldova. „Ne bucurăm că, și în acest an, avem o colaborare productivă cu Banca de Alimente, care ne permite să aducem soluții reale pentru problema risipei alimentare în Republica Moldova.”
Prin solidarizarea a mii de clienți, colecta de anul trecut pentru Banca de Alimente a adunat aproape patru tone de produse. Acestea se transformă în hrană caldă pentru beneficiarii mai multor ONG-uri, aziluri de bătrâni și servicii sociale din țară.
Banca de Alimente, o inițiativă a Misiunii Sociale Diaconia, este un mecanism inovator în Republica Moldova. Din martie 2022, Banca este membru asociat al Federației Europene a Băncilor de Alimente.
De la începutul activității sale, Banca de Alimente a reușit să recupereze și să redistribuie peste 541 de tone de produse alimentare. Banca de Alimente are actualmente 25 de donatori de produse și colaborează stabil cu peste 42 de centre sociale (cantine sociale, aziluri, centre comunitare etc), care transformă alimentele în prânzuri calde, gustoase și sănătoase pentru oamenii nevoiași și alte categorii sociale vulnerabile.
Demersul anti-risipă este ancorat în activitățile planificate de ONU pentru realizarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă în Moldova 2030, cel puțin la categoriile „consum și producție responsabile” (obiectivul 2) și „zero foame” (obiectivul 12).
Comentează