Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

OTP Bank România avertizează în privinţa creşterii riscului de fraudă bancară

OTP Bank
OTP Bank

OTP Bank România avertizează în privinţa creşterii tentativelor de fraudă bancară în ultimul an, în contextul socio-economic generat de situaţia pandemică şi de tendinţa accelerată de digitalizare a unei arii largi de servicii.

În cadrul unei analize proprii OTP Bank la nivel local, în perioada iulie 2020 - iulie 2021, se evidenţiază o tendinţă de creştere a fraudelor diversificate, bazate pe inginerii sociale, atât din punct de vedere al numărului de incidente, cât şi al valorii tranzacţiilor reuşite ca urmare a compromiterii cardurilor clienţilor.

"Un număr mare al tranzacţiilor de fraudare sunt reuşite ca urmare a compromiterii cardurilor clienţilor. Este un procent de aproximativ 59%, iar ponderea sumelor pierdute de către clienţi este de 54% din totalul sumelor iniţiate. Este un fenomen care poate fi întâmpinat prin educaţie financiară şi digitală, prin informare şi conştientizarea riscului de fraudă, astfel încât clienţii să îşi protejeze datele confidenţiale şi să evite să devină victima unei fraude bazate pe inginerii sociale", a declarat Florin Orban, Head of Banking Security & Anti-Fraud OTP Bank România, potrivit Agerpres.ro.

Fraudele realizate prin inginerii sociale au scopul de a înşela utilizatorii, prin manipulare psihologică, să dezvăluie informaţii confidenţiale sau să facă anumite acţiuni prin care i se sustrag datele personale şi de autentificare, cum ar fi: nume şi prenume, adresă, oraş, judeţ, numărul cardului, data expirării, cod de securitate CVV, cod numeric personal sau telefon.

Cele mai utilizate metode de fraudare sunt phishing-ul, prin care se transmit mesaje electronice în care se solicită date personale de identificare şi autentificare sau accesarea unor website-uri, şi fraudele prin intermediul platformelor de comerţ electronic. În aceeaşi măsură, datele personale pot fi sustrase atât prin Smishing, phishing-ul prin SMS-uri, sau prin Vishing, metoda prin care victimele sunt apelate telefonic şi manipulate să dezvăluie informaţii personale sau chiar să facă tranzacţii.

OTP Bank România precizează că implementează standarde de securitate ridicate pentru confidenţialitatea datelor, informaţiilor şi documentelor clienţilor săi, prin măsuri tehnice şi operaţionale adaptate la evoluţia tehnologică.

Iar pentru a evita astfel de situaţii, banca precizează că trei sfaturi sunt esenţiale: nu răspunde mesajelor care cer informaţii personale; nu accesa link-urile propuse; nu comunica niciodată date aferente cardurilor tale (ex. codul PIN, codul CVV2/CVC - reprezentat de ultimele 3 cifre de pe spatele cardului).

În situaţia în care informaţiile personale pentru utilizarea cardurilor şi metodelor de plată asociate conturilor deţinute la o bancă sunt compromise, iar tranzacţiile de fraudare sunt realizate cu datele de autentificare corecte, normele europene nu permit recuperarea sumelor.

Ca măsură de precauţie, instituţia financiară recomandă clienţilor să contacteze banca pentru a verifica orice situaţie, mai ales în cazul în care mesajele primite sunt impersonale şi au greşeli gramaticale sau de exprimare. Banca nu va solicita clienţilor săi modificarea sau confirmarea datelor personale de autentificare la telefon sau prin accesarea unui link din conţinutul unui email.

OTP Bank România, subsidiară a OTP Group, este un furnizor integrat şi auto-finanţat de servicii financiare. Banca ocupă locul 9, în funcţie de active, în clasamentul jucătorilor bancari din România, din decembrie 2018.

OTP Group are peste 70 de ani de activitate în sectorul financiar din Europa Centrală şi de Est, în timp ce subsidiara din România a acumulat 16 ani de prezenţă de piaţa locală. Comunitatea de aproximativ 40.000 de angajaţi deserveşte zilnic aproape 16,3 milioane de clienţi din 11 ţări.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.