Până și bogaților le este greu: Un brand de lux efectiv se prăbușește. Se adoptă măsuri disperate pentru revitalizare

Autor: Lucian Negrea, Reporter

Publicat: 30-07-2025 08:57

Actualizat: 30-07-2025 11:57

Article thumbnail

Sursă foto: Credit: Cavan Images, Cavan Images / Alamy / Profimedia

În industria luxului situația nu este întotdeauna atât de roz pe cât ne-ar lăsa impresia. Spre exemplu, grupul de lux Kering, cel care deține brandul Gucci, a intrat într-o prăbușire accelerată. Vânzările grupului Kering au scăzut cu 15% față de anul trecut, iar brandul Gucci înregistrează o pierdere de 25%, informează News.ro.

Vânzările totale ale grupului au scăzut cu 15% faţă de anul trecut, ajungând la 3,7 miliarde de euro, sub estimarea de 3,96 miliarde de euro a analiştilor LSEG. Brandul emblematic Gucci a înregistrat o prăbuşire de 25% a vânzărilor, până la 1,46 miliarde de euro, reprezentând aproape jumătate din veniturile grupului.

Preşedintele şi CEO-ul Kering, François-Henri Pinault, a recunoscut că rezultatele sunt dezamăgitoare, dar a subliniat eforturile continue de redresare.

content-image

”Deşi cifrele raportate sunt încă departe de potenţialul nostru, suntem convinşi că demersurile strategice din ultimii doi ani au pus bazele sănătoase pentru dezvoltarea viitoare a Kering”, a declarat Pinault.

Grupul – care deţine şi mărcile Saint Laurent şi Bottega Veneta – a raportat o scădere generalizată a vânzărilor pe toate pieţele, în special în Japonia şi regiunea Asia-Pacific.

”Kering se confruntă cu o realitate dură, întrucât principalele sale pieţe de lux, China şi Statele Unite, sunt sub presiune”, a comentat analista Yanmei Tang de la Third Bridge.

Acţiunile Kering au scăzut cu 8% de la începutul anului, investitorii manifestând scepticism faţă de capacitatea companiei de a se redresa după mai multe trimestre consecutive de vânzări slabe.

Măsuri disperate pentru revitalizare

Numirea în iunie a veteranului din industria auto, Luca de Meo, ca CEO al grupului – funcţie pe care o va prelua efectiv din 15 septembrie – a adus un val de optimism.

”Are un palmares solid în revitalizarea companiilor, dar şi în domeniul brandingului”, a declarat Carole Madjo, analist la Barclays.

Totuşi, noul CEO va avea o misiune dificilă, într-un context marcat de posibile tarife de 15% pentru importurile în SUA şi de o scădere a consumului, în special în China. Mai important, provocarea majoră rămâne revitalizarea imaginii şi atractivităţii brandului Gucci, sub conducerea noului director artistic, Demna Gvasalia, fără a pierde clienţii fideli.

”Desirabilitatea produsului este acum o problemă mai mare pentru Kering decât orice ameninţare tarifară. Branduri precum Hermès îşi permit să crească preţurile fără a afecta cererea – dar Gucci şi Saint Laurent nu se mai bucură de aceeaşi putere”, a adăugat Tang.

”Aduceţi noutate, ceva proaspăt şi original – cred că aceasta este cheia pentru ca Gucci să redevină un brand emblematic”, a concluzionat Madjo.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri