Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Pentru 63% dintre companii, cea mai mare cauză de stres este reprezentată de criza economică iminentă (sondaj)

youtube
criza economica, economie

Cea mai mare cauză de stres este reprezentată, pentru 63% dintre companii, de criza economică iminentă, iar 74% înregistrează proiecte sau comenzi anulate, arată un studiu realizat la solicitarea Telekom România şi publicat marţi de companie, care relevă că 50% din firme se aşteaptă la întârzierea plăţilor de la clienţi, anunță news.ro.

"Un studiu realizat la solicitarea Telekom Romania, relevă că pentru 63% dintre companii, cea mai mare cauză de stres este reprezentată de criza economică iminentă", afirmă Ovidiu Ghiman, directorul executiv comercial Segment Business.

Citește și: Dezvăluire. Klaus Iohannis a dat undă verde la achiziții cu negociere ‘la secret’

Sondajul online a fost realizat pentru Telekom Romania de către agenţia iSense Solutions pe un eşantion reprezentativ naţional de antreprenori, în perioada 2-3 aprilie.

"Totodată, impactul financiar şi diminuarea nivelului de activitate reprezintă principalele probleme cu care se confruntă companiile: 79% experimentează probleme de lichiditate, 74% înregistrează proiecte sau comenzi anulate, 50% se aşteaptă la întârzierea plăţilor de la clienţi, în timp ce 43% au declarat că au dificultăţi în acoperirea salariilor", mai arată sondajul.

În condiţiile actuale, reprezentanţii Telekom Romania spun că societatea este foarte conectată la nevoile clienţilor şi a observat o dinamică foarte mare în schimbarea modelului de funcţionare în afaceri, după ce 53% dintre companii au apelat la telemuncă, potrivit lui Ovidiu Ghiman.

În acest sens, Telekom Romania a pregătit un ghid cu informaţii utile destinate antreprenorilor.

”Când vorbim despre continuarea activităţii profesionale în afara biroului, consider că sunt trei aspecte importante de luat în calcul: soluţiile de conectivitate, păstrarea securităţii datelor şi instrumentele digitale care ne pot uşura munca. Astfel, angajaţii au nevoie de o conexiune securizată la internet în bandă largă, asigurând comunicarea cu sistemele companiei, printr-o conexiune de tip VPN. Astfel, veţi asigura minimul necesar pentru siguranţa datelor companiei. De asemenea este foarte important să utilizeze instrumente de colaborare, care să faciliteze colaborarea echipelor, cum ar fi soluţii pentru audio/videoconferinţă, aplicaţii pentru editarea/partajarea documentelor. Un alt aspect, subestimat de foarte multă lume, este reprezentat de importanţa accesoriilor şi echipamentelor utilizate. A lucra de acasă înseamnă mult mai multe apeluri video. Echipelor le place să se vadă când colaborează, astfel că vă veţi dori o cameră web bună şi căşti pentru o experienţă confortabilă şi de calitate”, a declarat Ovidiu Ghiman.

Compania a publicat totodată marţi un studiu realizat în perioada 27 martie - 2 aprilie 2020, pe un eşantion de firme din şase verticale (servicii, HoReCa, transport, comerţi, construcţii şi alte industrii). Metoda aleasă a fost cea a interviurilor.

Totodată, în condiţiile distanţării sociale, tehnologia este singura modalitate prin care se menţine comunicarea cu colegii, profesorii, membrii familiei sau cu prietenii. De aceea, acum, mai mult decât oricând, angajatorii trebuie să beneficieze de servicii şi soluţii care să faciliteze telemunca şi care să asigure toate premisele pentru desfăşurarea activităţii în condiţii optime.

"Antreprenorii nu ştiu încă la ce să se aştepte. Sunt preocupaţi de evoluţia economiei şi le este greu să estimeze modul şi momentul când îşi vor putea relua activitatea, la fel ca înainte. Afacerile care au probleme se uită proactiv la categoriile de costuri pe care le pot reduce, acestea generând un efect în cascadă în întreaga economie", relevă studiul.

Antreprenorii se întreabă cum va fi afectată afacerea lor dacă partenerii lor, furnizorii lor, clienţii lor au probleme. Mulţi dintre ei realizează în acest moment cât de interconectate sunt mecanismele de piaţă.

"Mai mult de 30% dintre companii recunosc că nu erau pregătite să îşi gestioneze afacerea în noul context şi caută activ soluţii pentru a se adapta. Deşi impactul negativ pe disponibilităţi de numerar este cel mai mare în cazul companiilor mici, nivelul de stres declarat este cel mai mare în segmentul companiilor medii, având presiune de la clienţi, furnizori şi angajaţi", se mai menţionează în studiu.

Citește și: ‘Cu Ludovic Orban, PNL nu are nicio șansă să mai câștige alegerile. 1 milion de români sunt în șomaj tehnic, cu salariile tăiate’ – Bogdan Chirieac

Atitudinea generală a antreprenorilor este mai degrabă pesimistă, cu un plus în cazul companiilor medii, după ce majoritatea firmelor a fost obligată de situaţie să-şi închidă activitatea, relevă un studiu al agenţiei de cercetare de marketing ISRA, realizat la solicitarea Telekom Romania.

Firmele care au răspuns chestionarului recunosc că impactul pandemiei este generalizat şi nu doar asupra afacerii lor, în condiţiile în care există o interdependenţă între ei şi furnizori.

"O parte dintre antreprenori nu îşi imaginau că afacerile lor (transport urban, construcţii, montări de geamuri, comerţ cu mobilă) pot continua fără interacţiune face-to-face, însă în prezent reuşesc să comunice foarte bine online cu angajaţii şi să asigure continuitatea afacerii. Pe de altă parte, cei care au fost nevoiţi să îşi suspende activitatea, au de gând să se reîntoarcă la afacerea propriu-zisă imediat după încheierea stării de urgenţă, cei mai mulţi estimând luna iunie", potrivit studiului citat.

Ovidiu Ghiman descrie şi situaţii în care afacerile s-au reinventat pe termen scurt.

"în această perioadă dificilă, mai multe firme au reuşit să îşi continue activitatea prin schimbarea totală a modelului de afaceri: o spălătorie auto preia maşinile clienţilor de acasă, le spală şi le returnează la adresa clientului; o firmă de avocatură oferă consiliere juridică, în locul reprezentării în instanţă; o firmă de contabilitate oferă mare parte din timp consiliere pe probleme de şomaj tehnic", spune acesta.

De asemenea, Telekom România a anunţat o măsură de urgenţă pentru companiile afectate de oprirea economiei din cauza epidemiei de coronavirus.

"Compania sprijină work from home: reducere de 100%, timp de o lună, la extraopţiunea de servicii de voce mobilă şi internet 4G nelimitat pentru toţi clienţii business care au planuri tarifare limitate. Pentru companiile care se vor porta online până pe 17 mai 2020, Telekom Romania oferă pachetul Freedom 5, cu conectivitate mobilă nelimitată, voce şi internet 4G, cu 100% reducere în primele şase luni de la portare. Sprijinim necondiţionat antreprenorii. În această perioadă, ei sunt preocupaţi de evoluţia economiei, în general şi nu au încă transparenţa asupra modului şi momentului când îşi vor putea relua activitatea la fel ca înainte", precizează compania.

De la declanşarea stării de urgenţă în ţara noastră, în 16 martie 2020, Telekom Romania a lansat o serie de oferte, instrumente şi facilităţi prin care susţine activitatea antreprenorilor, a sistemului educaţional şi a instituţiilor statului, implicate în gestionarea crizei.

Citește și: Raed Arafat RĂSTOARNĂ TOT: Pandemia va veni în valuri, trebuie să învățăm să conviețuim cu ea

Astfel, prin produsul ”Continuitatea Afacerii” se poate achiziţiona, cu reducere 100%, pentru trei luni, un pachet format din conectivitate mobilă nelimitată, voce şi internet 4G, soluţii de securitate Norton Security Online pentru dispozitive, dar şi aplicaţii pentru organizarea de audio şi videoconferinţe de la partenerii strategici, Cisco şi Microsoft.

Telekom Romania a extins ofertele comerciale lansate la începutul anului pentru antreprenorii care se vor porta, atât online, cât şi offline, până pe 17 mai 2020, şi care optează pentru abonamentul Freedom 5. Astfel, clienţii companii vor beneficia de conectivitate mobilă nelimitată, voce şi internet 4G, cu 100% reducere din costul abonamentului în primele şase luni de la portare.

Pentru continuarea studiilor de la distanţă, Telekom oferă un pachet gratuit ce include atât licenţele de acces în platforma de management educaţional Adservio, cât şi conectivitate mobilă nelimitată 4G. Până în prezent, peste 300.000 de noi elevi, 18.000 de profesori, din peste 2.000 de şcoli, dar şi 600.000 de părinţi s-au înscris în platformă în ultimele săptămâni.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.