DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Persoanele de 50 ani, care meditează aproximativ 27 de minute pe zi, pot avea memoria și creierul ca la 25 de ani

adevarul.ro
meditatie

Un studiu realizat de specialistul în neurologie Sara Lazar arată că oamenii, în vârstă de 50 de ani, care meditează au mai multă materie cenușie în cortextul frontal, responsabil de memorie și luarea deciziilor, la fel ca persoanele de 25 de ani, potrivit Business Insider.

Odată cu trecerea timpului, cortextul unei persoane se micșorează, însă studiul arată că oamenii de 50 de ani care meditează aproximativ 27 de minute pe zi, au aceeași cantitate de materie cenușie ca cei care au jumătate din vârstă, potrivit Mediafax.ro.

Sara Lazar de la Școala Medicală Harvard și Spitalul Mass General a demarat accidental această cercetare. Ea a fost rănită la maratonul din Boston, iar fizoterapeutul i-a recomandat să facă stretching. Astfel, ea a început să practice yoga.

Citește și: Călin Popescu Tăriceanu, despre referendumul privind taxa Oxigen:Nu există o soluție perfectă

„Profesorul de yoga a făcut tot felul de afirmații, potrivit cărora yoga poate crește nivelul de compasiune și te poate face o persoană mai deschisă. Mi-am spus în sinea mea, da, da eu sunt aici ca să fac stretching. Dar am început să observ că eram mai calmă. Începusem să gestionez mai bine situațiile dificile. Aveam mai multă compasiune și eram capabilă să privesc lucruri și din perspectiva altora”, a declarat Lazar.

În cele din urmă, s-a apucat să citească literatura de specialitate despre meditație, o categorie în care se încadrează și yoga. Astfel, ea a descoperit că meditația reduce nivelul de stres, depresie, anxietate, reduce durerea și insomnia și crește calitatea vieții.

Așadar, Sara Lazar s-a apucat că facă o cercetare neurologică.

În primul ei studiu, s-a orientat spre oameni care praticau meditație de mult timp, cei cu experiență între șapte și nouă ani, în contrapondere cu persoane care nu practiau astfel de activități. Rezultatele au indicat că cei care practicau meditația de mai mulți ani aveau un nivel mai ridicat de materie cenușie, inclusiv în cortexul auditiv și senzorial, în lobul insular (al emisferei cerebrale - n.r.) și în regiunile senzoriale.

Citește și: Scandal-monstru în Poliție! Pe cine ar proteja Marcel Vela – Reacție dură, după articolul Bugetul.ro

Este un lucru destul de logic, de vreme ce meditația te face să fii conștient de momentul din prezent, inclusiv senzațiile fizice, cum ar fi propria respirație și sunetele din mediul înconjurător.

Dincolo de asta, specialiștii au descoperit că cei care meditează au mai multă materie cenușie și într-o altă zonă a creierului, de data aceasta e vorba de cea care are legătură cu luarea deciziilor și memoria și anume cortextul frontal.

Lazar și echipa ei au vrut să se asigure că aceste persoane nu aveau de la bun început mai multă materie cenușie în această parte a creierului. Prin urmare echipa a realizat un al doilea studiu în care au făcut comparație între persoanele care practicau meditația de doar opt săptămâni.

Rezultatele? Chiar și după opt săptămâni de meditație creierele oamenilor erau schimbate în bine. A putut fi observată o îngroșare în diferite regiuni ale creierului, inclusiv în hipocampusul stâng (implicat în învățare, memorie și reglarea emoțiilor), TPJ (implicat în empatie și abilitatea de a avea mai multe perspective) și partea trunchiului cerebral (unde sunt generați neurotransmițătorii reglatori).

În plus, creierele celor care începusă să mediteze aveau amigdala micșorată, o regiune a creierului care este asociată cu frica, anxietatea și agresivitatea. Această reducere în dimensiuni a amigdalei a redus nivelul de stres acestor participanți la studiu.

Cât timp trebuie să meditezi pentru a vedea rezultatele? Ei bine, în studiu, participanților li s-a spus să mediteze timp de 40 de minute pe zi, însă media a ajuns să fie de 27 de minute pe zi. Mai multe studii sugerează că poți observa schimbări semnificative cu doar 15-20 de minute de meditație pe zi.

Citește și: Violeta Alexandru, despre Legea Pensiilor: Am spus clar! Vom face niște modificări

De atunci, Lazar s-a apucat să studieze efectele mediației asupra compasiunii și îmbunătățirea stării mentale la persoanele care au fost abuzate în copilărie și au amintiri traumatizante despre aceste evenimente. Cercetările testează compasiunea, grija pentru propria persoană și cogniția morală a unor adulților participanți la studiu și care meditează.

Cât despre Lazar, ea spune că timpul de practicare a meditației variază. „În unele zile 40 de minute, în altele cinci mimute. Alteori nu fac deloc. Este la fel ca sportul. Să faci mișcare de trei ori pe săptămână este grozav, însă dacă reușești să faci câte puțin în fiecare zi, este și asta un lucru bun”, a spus Sara Lazar.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.