DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Peste 4.000 de apeluri la 112 prin sistemul eCall, care sună automat în cazul unui accident

Romania24.ro
accident giurgiu

Peste 4.200 de apeluri la 112 au fost înregistrate prin sistemul eCall, a anunțat marți Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS). Sistemul presupune apelarea automată a numărului 112 în cazul unor accidente, potrivit Mediafax.

„În cazul producerii unui accident rutier, acestea (sistemele eCall-n.r.) generează automat apelarea numărului 112 și transmiterea către Serviciul de urgență a informațiilor relevante pentru localizarea precisă a evenimentului și pentru intervenția echipajelor de salvare: poziția geografică a mașinii, seria VIN, tipul vehiculului, tipul combustibilului utilizat, direcția de deplasare și modul de declanșare a sistemului – automat sau manual”, a transmis marți STS.

Citește și: Ministrul Agriculturii dezminte informațiile referitoare la prezenţa reziduurilor de pesticide în legume şi fructe peste limita admisă

În perioada ianuarie 2020 – iunie 2021, s-au înregistrat 189.213 apeluri la 112 în urma producerii unor evenimente rutiere, dintre care 4.286 au fost efectuate prin sistemul de comunicații eCall. Dintre acestea, în 850 de cazuri apelul s-a declanșat automat la impact, iar în 3.436 de situații apelul a fost inițiat de ocupanții vehiculului.

Reglementările europene impun ca această tehnologie să fie instalată pe toate modelele de mașini proiectate și fabricate după luna aprilie 2018.

România a fost prima țară din Europa care, în anul 2013, a pregătit infrastructura de comunicații, la nivel național, pentru implementarea serviciului de urgență eCall, potrivit reprezentanților STS.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.