Peste 4.200 de apeluri la 112 au fost înregistrate prin sistemul eCall, a anunțat marți Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS). Sistemul presupune apelarea automată a numărului 112 în cazul unor accidente, potrivit Mediafax.
„În cazul producerii unui accident rutier, acestea (sistemele eCall-n.r.) generează automat apelarea numărului 112 și transmiterea către Serviciul de urgență a informațiilor relevante pentru localizarea precisă a evenimentului și pentru intervenția echipajelor de salvare: poziția geografică a mașinii, seria VIN, tipul vehiculului, tipul combustibilului utilizat, direcția de deplasare și modul de declanșare a sistemului – automat sau manual”, a transmis marți STS.
În perioada ianuarie 2020 – iunie 2021, s-au înregistrat 189.213 apeluri la 112 în urma producerii unor evenimente rutiere, dintre care 4.286 au fost efectuate prin sistemul de comunicații eCall. Dintre acestea, în 850 de cazuri apelul s-a declanșat automat la impact, iar în 3.436 de situații apelul a fost inițiat de ocupanții vehiculului.
Reglementările europene impun ca această tehnologie să fie instalată pe toate modelele de mașini proiectate și fabricate după luna aprilie 2018.
România a fost prima țară din Europa care, în anul 2013, a pregătit infrastructura de comunicații, la nivel național, pentru implementarea serviciului de urgență eCall, potrivit reprezentanților STS.
Comentează