Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

PNL, propunere pentru Autostrada Comarnic-Braşov. Proiectul, fatal pentru Ponta

autostrada_3_

La o zi după ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a anunţat o nouă amânare pentru Autostrada Comarnic-Braşov, PNL vine cu o propunere de finanţare a proiectului de infrastructură.

Deputatul PNL Alexandru Nazare consideră că soluţia realizării Autostrăzii Comarnic-Braşov este îmbinarea fondurilor europene cu cele private, pe un model recomandat de Comisia Europeană, şi că tergiversarea concesiunii Comarnic-Braşov este doar "o tentativă de a ascunde eşecul şi a pasa responsabilitatea".

"Premierul Ponta ne tot ameninţă periodic că Autostrada Comarnic-Braşov e ca şi făcută. Ba că e gata în 2016 - iar dacă nu, el nu mai candidează -, ba că stau să înceapă lucrările, ba că e gata proiectul. Cred că e evident pentru toată lumea, însă, că din 2016 premierul Ponta ar trebui să dispară din viaţa politică pentru că Autostrada Comarnic-Braşov nu va fi gata. Anunţul ministrului Rus că va continua discuţiile până în aprilie nu face decât să tergiverseze o piesă cu final aşteptat. Niciun finanţator serios nu vine să investească într-un proiect cu studiul de fezabilitate expirat, fără acord de mediu şi cu o valoare incertă", a afirmat Alexandru Nazare, conform Agerpres.

Deputatul PNL apreciază că Guvernul nu valorifică oportunitatea oferită din perspectiva financiară 2014-2020 de a finanţa proiectele de investiţii şi din fonduri europene, şi din fonduri private prin instrumente financiare.

''Comisia Europeană încurajează statele membre să maximizeze impactul fondurilor europene prin îmbinarea cu fonduri private. Au fost astfel de exemple de succes în mai multe state europene: linie feroviară de mare viteză în Portugalia, autostrăzi în Grecia, terminal multimodal în Belgia, infrastructură broadband în Franţa şi multe altele. Pentru România, această soluţie ar putea fi aplicată pentru Autostrada Comarnic-Braşov, care este pe reţeaua TEN-T şi deci poate fi eligibilă pentru fonduri europene, dar este şi atractivă pentru investitorii privaţi datorită valorilor de trafic. Decât să plătim peste 8 miliarde pentru o concesiune prost făcută, mai bine ar lua Guvernul asistenţa celor de la BEI pentru a realiza cu adevărat un proiect viabil economic, finanţat şi cu fonduri europene'', a concluzionat Alexandru Nazare.

Vezi şi: O nouă amânare pentru Autostrada Comarnic-Braşov

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.